בית משפט השלום בתל אביב דן היום (שני) בתביעת הדיבה ההדדית בין בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו לארגון "מולד" לאחר שהגישור בין הצדדים כשל.

הארגון, המוגדר כמכון מחקר עצמאי, תבע את נתניהו בשנת 2017 בעקבות פוסט שפרסם, בו כינה את המכון “ארגון אנטי-ציוני הממומן על ידי הקרן להשמדת ישראל”. זאת, לאחר שהמכון פרסם על בנו של ראש הממשלה פוסט תחת הכותרת “חמישה דברים שלא ידעתם על יורש העצר יאיר נתניהו”, ובו נכתב כי נתניהו אינו עובד לפרנסתו וחי על חשבון משלם המיסים. בהמשך, כאמור, תבע נתניהו בחזרה את מכון “מולד”.

טרם הדיון מסר הארגון כי "לפני שלוש וחצי שנים הגשנו תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו, לאחר שהוא הפיץ שקרים גסים אודותינו. הבוקר, לאחר שנים של דחיות והתחמקויות, נתניהו הואיל להתייצב בבית המשפט, אך במקום להשיב לשאלות שנשאל על אורח חייו הראוותני במימון הציבור הישראלי העדיף להמשיך להפיץ שקרים ותאוריות קונספירציה על תמנונים, פדופילים ושאר דימויים חולניים שמרכיבים כנראה את עולמו הפנימי. אנחנו מקווים שבית המשפט יתעלם מבריונותו של נתניהו ועורך דינו ויפסוק על פי לשון החוק, על מנת לנקות את המרחב הציבורי מהזוהמה והאלימות שנתניהו ודומיו מפיצים".

יאיר נתניהו בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר נתניהו בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

את נתניהו מייצג בדיון עוה"ד יוסי כהן ואילו ארגון "מולד" מיוצג על ידי עו"ד גלעד שר. לשאלתו של שר לעניין אורח חייו של בנו של ראש הממשלה וחי על חשבונה השיב נתניהו: "מעולם לא קיבלתי שקל מהמדינה, אם כבר נתתי הרבה. אני לא חי על חשבון המדינה, אני לא מוכן לקבל את ההגדרה המבזה הזו".

עוד הוסיף נתניהו, כי "הייתי סטודנט לתואר ראשון. היום יש לי תכנית שבועית ברדיו גלי ישראל ואני לומד בבינתחומי ומקבל משכורת חודשית כשכיר. המדינה מעולם לא שילמה כשאכלתי במסעדה".

לאחר מכן שאל עו"ד שר את נתניהו על יחסיו עם המיליארדר ג'יימס פאקר המקורב לאביו. נתניהו ציין כי "הכרתי את פאקר דרך הוריי, באותה תקופה כללתי אותו במעגל החברתי שלי. בערך בשנת 2017 ביקרתי אותו במלון שלו בניו יורק. בתל אביב הייתה לו דירה ריקה, אז שאלתי אותו: 'היי, תגיד כשאני בתל אביב יש מצב שאתה משאיר לי את המפתח?'. הוא אמר שכן". עם זאת הוסיף נתניהו: "לא גרתי שם, לא היה לי אפילו מברשת שיניים ו- CRASH OVER אחרי מסיבה בשלוש בלילה".

"מי מימן לך את הבילויים יחד איתו?", שאל עו"ד שר. על כך השיב נתניהו: "הטיסה הייתה כשאני הצטרפתי מניו יורק לאספן. טסתי לניו יורק לבקר חברים, וזה היה בזרימה". עו"ד שר: "הוא מעולם לא מימן לך בילוי?". נתניהו: "הלכנו לארוחת ערב איתו ועם מריה קארי. לא שילמתי על ארוחת הערב". 

בהמשך דיבר בנו של רה"מ על הרכב שברשותו, או אז שרבב לדיון את שמו של רה"מ לשעבר אהוד ברק והשמיץ אותו כשאמר: "יש לי רכב כמו של הפדופיל אהוד ברק, אף פעם לא היה לי רכב ממוגן". השופטת חנה גלוקמן גערה בו: "מספיק!". בתגובה אמר נתניהו: "מותר לי לענות מה שבא לי".

לאחר מכן שאל עו"ד שר את נתניהו: "אזרח פרטי כמוך מצטלם עם נשיא ארצות הברית?". נתניהו השיב: "מדובר בביקור הנשיא טראמפ ורעייתו מלאניה ב-2017. בתו של הנשיא ריבלין אכלה איתם ארוחת צהריים, וכל עיתונות השמאל כתבו 'איזה מדהים'. השתפכו והתרפסו. מיד אחרי הבת של ריבלין, באתי, הצטלמתי והלכתי".