השף רפי כהן, שנעצר לאחרונה במספר תקריות, נעצר היום (רביעי) בחשד שפרץ לבית כנסת במרכז תל אביב, וניסה לתקוף את בתו של הרב, שביקשה ממנו לעזוב את המקום. שופטת בית משפט השלום בתל אביב, כריסטינה חילו-אסעד, הורתה על שחרורו של השף כהן ואסרה עליו להתקרב לבית הכנסת ברחוב יונה הנביא עד למרחק של 100 מטר. השופטת הציבה כתנאי לשחרור חתימה על ערבויות של 3,000 ש"ח ערבות עצמית ו-2,500 ש"ח ערבות צד ג'. 

בדיון בבית המשפט ציינה השופטת כי לטענת המשטרה החשוד הסיג גבול ותקף את בתו של הרב, אולם לטענתה אין למשטרה, מעבר לגרסת המתלוננת, שום ראיה המאששת את טענותיה, מה גם שמדובר בשתי גרסאות סותרות, שונות בתכלית. "החשוד דיבר בפניי מדם לבו והיה נסער". בהחלטתה מציינת השופטת כי החשוד הסביר כי היה באזור מתוך כוונה לייעץ למסעדה בשוק הכרמל ורכש ירקות מאותה מסעדה. בדרך צעד לפגוש חברים, אלא שאז פגשה בו המתלוננת, אשר כהן מכיר את אביה, ובנסיבות שאינן ברורות לו החליטה כי היה בבית הכנסת, הגם שהיה ברחוב. לטענתו, היא צעקה עליו ואף עלתה אחריו לאוטובוס וביישה אותו וכן מנעה ממנו להיכנס למונית שירות. החשוד חוזר וטוען כי לא נגע במתלוננת ולא תקף אותה, ולכן לא יכול להיות שעל המתלוננת נמצאו סימני חבלה.

השופטת מתחה ביקורת על התנהלות היחידה החוקרת, שעה שלטענתה חקרה את החשוד רק לפנות בוקר, חרף העובדה שהשף כהן נעצר אתמול אחר הצהריים. לדבריה לא מצאה סיבה לשהות הארוכה בין שעת המעצר לחקירה, ואם הייתה היחידה פועלת סמוך למעצר ומבצעת חקירה לבירור גרסאות המתלוננת והחשוד, הייתה יכולה לקדם את החקירה ולהימנע מבקשתה להאריך את מעצרו של החשוד, או לחלופין הייתה מציגה ראיות המאששות את טענת המתלוננת. לדבריה, האירוע התרחש בשעת יום בטבורה של תל אביב ולכן ניתן היה לאסוף עדויות ולקדם את החקירה עוד קודם להבאת החשוד לבית המשפט.

עו"ד אדוה אלאב, שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את השף: "מדובר במעצר שווא. המשטרה לא הציגה ראיות ממשיות כנגד השף והתרשלה שלא ביצעה כל פעולה לבחון את גרסתו של השף. מצער מאוד שמשטרת ישראל פגעה בזכויותיו וחקרה רק בחמש לפנות בוקר כאשר הוא נעצר אתמול בצהרי היום. בית המשפט קיבל את טענותינו, שחרר את השף וביקר בחריפות את התנהלות המשטרה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בשל העבירות המיוחסות לחשוד הוחלט על הבאתו בפני שופט. נציין כי בשל ריבוי עצורים בתחנה, התאחרה חקירתו של החשוד, אך אין בכך כדי להשליך על ההליך החקירתי. משטרת ישראל תמשיך לפעול במקצועיות ותפעל למניעת עבירות רכוש ואלימות. יחד עם זאת, ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית הרי שהיא תבחן ובמידת הצורך יופקו ממנה לקחים".

כזכור, כהן, בעליה של מסעדת "רפאל" לשעבר, שהסתבך בעבר בפלילים, נעצר בחודש יוני האחרון בבית המעצר "אבו כביר" והובא בפני שופט ששיחר אותו בתנאים מגבילים. השף נעצר בחשד למעורבות בהצתה ובהיזק לרכוש במזיד. לעצורים בתאו סיפר כי הסיבה למעצרו הוא חוב של כמיליון שקלים לגורמים שונים וביניהם גם להוצאה לפועל. בשל הרקורד שלו הוא נכנס לתא שנקרא "החללית", תא המיועד לעצירים בעלי נטיות אובדניות ויכולת לפגוע בעצמם.