הוריה של הגננת כרמל מעודה, שהורשעה לאחרונה בשמונה סעיפי אישום בגין התעללות בילדים, הגישו היום (רביעי) תביעת דיבה ולשון הרע כנגד הורי הילדים הנפגעים, יחד עם פיצוי של 244 אלף שקלים. זאת, בגין נזק לא ממוני בגין הוצאת דיבה ופרסומי לשון הרע שפורסמו כנגדם ברחבי הרשת ובקבוצה ייעודית שאיגדה את ההורים. 

במסגרת כתב תביעה שהגישו הוריה של מעודה, תבעו את ניקול דניאל, אמם של שניים מילדי הגן שעברו התעללות ועומדת בראש קבוצת הפייסבוק "נפגעי בייבי לאב, כרמל מעודה ולירז תפארת נתן".

הורי הילדים תוקפים את כרמל מעודה בהכרעת הדין. צילום: אבשלום ששוני

בתביעה נכתב כי: "כל חטאם של התובעים שהינם הוריה של כרמל מעודה. הנתבעת הפרה את פרטיותם של התובעים כאשר פרסמה ולא מנעה פרסום תמונתם במתכוון ובמטרה להשפילם ולבזותם במספר הזדמנויות שונות, ואף נתנה במה לאחרים לעשות כך".

עוד הוסיפו: "יובהר ויודגש כי התובעים אינם חשודים ומואשמים בדבר, ואינם עומדים למשפט בגין אשמה כלשהי או מעורבות כלשהי במסגרת פרשת כרמל מעודה".

הפגנת בני המשפחות והפעילים נגד כרמל מעודה, מחוץ לבית המשפט המחוזי בלוד (צילום: ללא קרדיט)
הפגנת בני המשפחות והפעילים נגד כרמל מעודה, מחוץ לבית המשפט המחוזי בלוד (צילום: ללא קרדיט)

מנגד הגישה ניקול דניאל תביעה אזרחית על סך כשניים וחצי מיליון שקלים כנגד מעודה והוריה, עם סיום הכרעת הדין בעניינה של הגננת. בתגובה, מסרה דניאל: "אני ממש לא הופתעתי לקבל את הכתב התביעה הזה, כבר הבנתי שהאנשים שמולם אני עומדת בשנתיים האחרונות, הם חסרי מוסר, בושה ונושאים בגאווה את החטא של פגיעה בילדים קטנים".

לדבריה, "התביעה הזו מטרתה להשתיק אותי במאבק החשוב על צדק לילדים שלי, שכל חטאם היה להיות במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון. אני לא מפחדת, הצדק איתי, נגיע לבית משפט. אני מאמינה שכל שופט יראה בתביעה הזו חסרת כל בסיס, ניסיון להתעשר על חשבון כאבם של הורים והשתקה חסרת תקדים. אני פה עומדת איתן אל מול האנשים שפגעו בילדים שלי".

עורכת הדין קרן ברק המייצגת את דניאל מסרה: "במקום להגיש כתב הגנה או להיערך כלכלית לפיצוי הנזקים האדירים שיצרו לקטינים, בחרו במשפחת מעודה להגיש תביעת דיבה מופרכת נגד בני הזוג, כמעין הפחדה להורים האחרים שלא ינהגו כמו ניקול ורון דניאל, אנו מתכוונים לנהל את התביעה הנזיקית ואת תביעת לשון הרע עד תומם. לא די בכך שהתעללו בילדים, כעת מנסה משפחת מעודה להלך אימים על משפחות קורבנותיהם באמצעות הליכים משפטיים?".