המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה פתחה הבוקר (שישי) בבדיקה לבירור נסיבות האסון בהילולה במירון, בה קיפחו את חייהם לפחות 44 בני אדם, על מנת לברר האם עולים חשדות לפלילים מצד השוטרים במהלך האירוע הטרגי. זאת, בתום התייעצות דחופה שהתקיימה במשרד המשפטים ובהתאם להנחיית היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

אנשי מח"ש כבר פועלים במסגרת הבדיקה, ונמצאים בזירת האירוע. כמו כן, היועמ"ש הנחה כי משטרת ישראל לא תגבה בשלב זה עדויות משוטרים המעורבים באירוע, במסגרת חקירת המשטרה שכבר נפתחה. היועמ"ש ומ"מ פרקליט המדינה יקיימו הערכות מצב נוספות ויקבלו את ההחלטות המתאימות על-פי התקדמות הבדיקה של מח"ש.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר בזירת האסון כי "ברור שיהיה צורך בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה לכלל ההיבטים הנוגעים לתכנון האירוע, היערכות, אחריות, תשתיות וכדומה". הוא הוסיף: "בשלב זה כוחות הביטחון וההצלה מרכזים מאמץ בסיוע לזיהוי הקורבנות, הודעה למשפחות, מציאת מנותקי קשר והשבת הציבור לבתים״. 

נציין כי המשטרה היא שביקשה את חקירת מח"ש באמצעות ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ), ניצב יגאל בן שלום, שפנה אל היועמ"ש ברקע הטענות שעלו לכאורה נגד המשטרה, על מנת לאפשר את העברת הטיפול באירוע לבדיקה ואחריות מח"ש, שהינה גורם חיצוני ששייך למשרד המשפטים ואינו קשור למשטרה.

מהמשטרה נמסר: "היום בשעות הבוקר פנה ניצב יגאל בן שלום ליועמ״ש לממשלה ופרקליט המדינה, בבקשה לבחון את העברת הבדיקה של האירוע הטרגי במתחם ההילולה במירון למחלקה לחקירות שוטרים - גוף חיצוני שנמנה על משרד המשפטים ואינו קשור למשטרת ישראל". 

"לפני זמן קצר הודיעו כי קיבלו את עמדת המשטרה ובדיקת האירוע בכל הנוגע לתפקודם של השוטרים, תועבר למח"ש. משטרת ישראל תסייע למח"ש ככל שתדרש".

לצד הטענות שעלו בציבור החרדי על התנהלות המשטרה, ישנם גם כאלו הטוענים כי מדובר באסון בלתי נמנע לאור הצפיפות והוואקום שנוצרו במקום, כך שלמשטרה לא היה יד ורגל באסון, לטענתם.