נערכים לחקירת האסון: במשטרת ישראל לא מסתפקים בחקירת המחלקה לחקירות שוטרים, ומעוניינים שתוקם ועדת חקירה ממלכתית לבחינת האירועים שהובילו למותם של 45 בני אדם במהלך הילולת רשב"י. בניגוד לחקירה של המחלקה לחקירות שוטרים, שמוסמכת לבדוק אך ורק את התנהלות המשטרה, ועדת חקירה ממלכתית תוכל לבחון את התנהלות כל הגופים הקשורים לאישור האירוע - החל ממשרד הממשלה השונים, העמותות המפעילות את האתר במירון וכלה במהנדסים שנתנו אישורים לקיום האירוע והכנסת כמו האנשים הגדולה שהגיעה לאתר. 

גורם במשטרה אומר כי הם רוצים את הבדיקה הממלכתית יותר מכל גוף אחר, כדי שלא ינסו למצוא את האשמים רק במשטרה. "מח"ש חוקרת שוטרים ולא גופי ממשלה אחרים, לכן מכיוון שהמשטרה לא יכולה לחקור בסיטואציה כזו את האירוע, טוב יהיה אם תוקם ועדת חקירה מממלכתית משמעותית שללא ספק תנקה את המשטרה מכל רבב", הוא אומר. 

במשטרה גם מכחישים את הטענה שהמפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, לא מגבה את מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון לביא. גורמים בכירים במשטרה מציינים כי חגיגות הרשב"י הן אירוע ארצי, וכי למרות שגיאוגרפית הוא מתקיים בצפון, הממדים שלו, עוד לפני האסון, מוגדרים מלכתחילה ככאלו המטופלים בדרגים המקצועיים הבכירים, לרבות מפכ"ל, מפקד מחוז, אגף מבצעים, אגף תנועה ואפילו השר לביטחון פנים. "כולם מסתמכים ונאחזים בתיק אירוע מורכב משרשרת מסמכים, חוות דעת ואישורים של אנשי מקצוע, שרק על סמך כל אלה מתקבל בסופו של דבר האישור לקיום האירוע".

כמדי שנה, מוסיף הגורם, המשטרה נערכה לקיומו של האירוע בצורה סדורה, מקצועית ומבוקרת, כשבמישור המקומי מפקד המחוז בוחן כל מסמך ואף פנה לקבל חוות דעת שנייה ממהנדס שהציבו העמותות המתפעלות את הר מירון. רק לאחר מכן התיק עבר לעיון הדרגים הבכירים, לרבות מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים, כך שאין כל ממש בטענה שרב ניצב שבתאי לא מגבה את מפקד המחוז הצפוני.

עוד אומרים הגורמים, כי "אין באמירה של מפקד המחוז כי הוא לוקח אחריות משום הודאה באשמה, אלא יושרה של קצין בכיר, מהמוערכים במשטרה, שבטוח בעבודתו המוקפדת ואומר 'אני לוקח אחריות לא על האירוע כאסון, אלא שהכל התנהל כדין ועמד בסטנדרטים הגבוהים ביותר'. כל טענה אחרת משוללת כל יסוד ואינה רצינית".