מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, כתב הבוקר (ראשון) איגרת המיועדת לכלל השוטרים והמפקדים בארגון, בעקבות האסון בהר מירון, ובה חזר על אמירותיו מסוף השבוע כי הוא מעניק גיבוי לשוטרים ומחזק אותם.

"ליבנו עם משפחות ההרוגים באסון. משטרת ישראל כולה משתתפת באבלם ובצערם העמוק, ומאחלת החלמה מלאה לפצועים. אובדן חיי אדם בהתכנסות שמהותה שמחה ותפילה, הוא אירוע קשה לכולם, ובוודאי לנו כאנשי משטרה, אשר אמונים על שלומו ובטחונו של האזרח בשגרה ובחירום", כתב שבתאי.

"אנו חותרים לחקר האמת, ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באירוע מורכב זה. כך נהגה תמיד משטרת ישראל. כך נוהג ארגון שערכיו הם נר לרגליו, ארגון שלא מתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות", הוסיף.

איגרת המפכ''ל שבתאי לשוטרים (צילום: דוברות המשטרה)
איגרת המפכ''ל שבתאי לשוטרים (צילום: דוברות המשטרה)

"אנו ארגון חזק ויציב, שהוכיח לאורך השנים, כי הוא יודע לצלוח משברים מסוגים שונים. מחובתנו להמשיך לתפקד ברף גבוה, אל מול כלל המשימות והאתגרים אשר לפתחינו, לטובת בטחון הציבור ואיכות חייו. השוטרים והשוטרות שפעלו במירון, פעלו שעות ארוכות, לצד צוותי הרפואה, החרום וההצלה, בעין דומעת, בתושייה ובנחישות להצלת חיים", המשיך המפכ"ל שבתאי.

"אני פונה לכל אחת ואחד מכם השוטרים והמפקדים, ומחזק ידיכם כמי שעמלים לילות כימים, לביצוע כלל המשימות מתוך שליחות, הקרבה וסיכון עצמי. אני סומך עליכם. אין לי ספק בעמידתנו באתגרים שלפתחנו, למען יידע כל אזרח, כי במשטרת ישראל משרתים שוטרים המבצעים תפקידם בשליחות, באמונה ובמסירות אין קץ. ביום זה, אשר הוכרז כיום אבל לאומי, נוריד את דגלי המדינה לחצי התורן, נושיט יד חמה ומחבקת למשפחות השכולות, ונישא תפילה להחלמה מהירה של הפצועים", סיים שבתאי את מכתבו.

חוקרי מח"ש, בראשות ראש אגף חקירות ומודיעין במח"ש, ניצב משנה סלמן אברהים, הגיעו הבוקר לזירת האסון במירון, ערכו סיבוב מקיף באתר, והתחקו אחר שביל המתכת דרכו עבר ההמון לרבות המדרגות שהפכו לזירת אסון. החוקרים יצאו ממתחם ההדלקה של חסידות תולדות אהרון, וערכו סיור בכל האתר שבו התרחש האסון. נציגי צוות החקירה הגיעו במקביל למשרדי המחוז הצפוני במשטרה, ואספו את תיק האירוע שכולל את כל האישורים שנלווים לפני קיומו של האירוע, וכן כל פרט שקשור להילולה וקיומה וכל מסמך אחר שנכתב בעקבותיו.

במהלך הסיור של נצ"מ סלמאן ונציגי מח"ש הם פגשו באזרחים שפנו אליהם. החוקרים לקחו מהם את פרטיהם האישיים וככל שהבדיקה תעלה צורך הם יזומנו למסור עדות. נציין כי עדיין מדובר בבדיקה של מח"ש, ולכן הם אוספים את כל מה שקשור כל הממצאים והמסמכים בניסיון להבין את מהלך האירוע. בהמשך וככל שידרש יזומנו גורמים במשטרה, הן מהשדרה הפיקודית והן מאלו שהיו במקום למסור עדות, כדי לאפשר את המשך הבדיקה, וככל שהיא תהפוך לחקירה יזומנו גם לחקירה באזהרה.

נציב כבאות והצלה: "נתחקר ונלמד את הפעילות בהר מירון"

גם נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, פרסם איגרת לפקודיו: "קצינות וקצינים, לוחמות ולוחמי אש, עובדות ועובדים, מתנדבים, גמלאים,
כבאות והצלה לישראל מורידה דגליה לחצי התורן, ביום האבל הלאומי בשל האסון במירון. נשלח תנחומינו למשפחות הנספים ואיחולי החלמה לפצועים".

דדי שמחי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דדי שמחי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"מערך הכבאות רואה חשיבות עליונה בהצלת חיים ופועל לשיפור יכולותיו בכל תחום על מנת לתת מענה מהיר, מקצועי ומסור לאזרחי ישראל. עלינו לממש את חובתנו לשמור על כשירות ומוכנות תמידית לכל אירוע וכל להמשיך ולהקפיד על הוראות וכללי ההגנה מאש", הוסיף.

"מחוז צפון של הכבאות ביצע הכנות ופעל למניעת אירועי אש בהר מירון, תוך גילוי יוזמה, חידושים והשקעת כוחות רבים. לוחמי האש פעלו לחילוץ, פינוי וטיפול בנפגעי האסון יחד עם משטרת ישראל, מד"א, איחוד הצלה וכוחות נוספים. הכבאות, כיאה למערך מבצעי מקצועי, תתחקר ותלמד את הפעילות בהר מירון ותשאף לשיפור מתמיד. ביום עצוב זה לאחר האסון הנורא, אני מחזק את כל המגיבים הראשונים, שותפינו למשימת הצלת חיים", סיים רב טפסר שמחי את דבריו.