נערך להתמודדות משפטית? הערב (ראשון) פורסם בערוץ 12 כי בלשכת השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, החלו לאסוף ממצאים מעתירות שהוגשו בעבר לבית המשפט העליון בעניין הר מירון וההקדשים. על פי הדיווח, מטרתו של אוחנה היא לגבש קו הגנה שיצביע על שופטי בג''ץ כאלו שמנעו ממדינת ישראל להחזיק במקום ושעל פי החלטתם, המקום לא הוסדר בחוק.

בנוסף, בערוץ 12 דווח כי אנשי הלשכה כבר פנו לעזרת היועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים על מנת שיעביר את החומרים המדוברים לידיהם. בתגובה לדיווח, השר הכחיש את הנאמר וטען כי מדובר בשקרים. 

שר הפנים אוחנה והמפכ''ל שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)
שר הפנים אוחנה והמפכ''ל שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, יו"ר מפלגת יהדות התורה, ח''כ משה גפני, התראיין הערב בערוץ 12 והתייחס לאסון במירון, בו מצאו את מותם 45 גברים וילדים, לאחר שנמחצו למוות. גפני מתח ביקורת חריפה על ממשלות ישראל לאורך השנים ואמר כי "מדינת ישראל לא מתנהגת כמדינה בהר אלא כמו פארטץ', לא מדובר בממשלה אחת, זה לאורך 20 שנה".

בתחילת דבריו השיב גפני לשאלתה של יונית לוי: "האם אירוע שכזה היה יכול להתרחש באצטדיון רמת גן?". גפני ענה בצורה חד משמעית כי "זה לא היה קורה באיצטדיון כדורגל. התרעתי על העניין כל הזמן. בהר היה צריך להשקיע כמו שמשקיעים בכותל המערבי, היה צריך שם נתיבי גישה גם בהלוך וגם בחזור, היה צריך לשפר את התשתית. יש במירון 2 מיליון מטיילים בכל שנה, לא עוזר לשלוח 10 מיליון שקלים לפני ל''ג בעומר שלא מועילים בכלום, המדינה הייתה צריכה לשנות הכל שם".

ח''כ משה גפני (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
ח''כ משה גפני (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

חבר הכנסת הוסיף כי כבר בשנת 2017 התריע כי "מישהו חייב להשקיע כסף במקום, אחרת הוא לא יכול להישאר פתוח". הוא אף תקף את התקשורת וטען: "אף עיתונאי לא סיקר את כל המלחמות שעשיתי על זה. בדקתי בפרוטוקולים של הוועדות הישנות, אמרתי שאם חס וחלילה יהיה שם אסון, אז הוא יהיה גדול, לצערי הרב לא התבדיתי".

גפני אף התייחס לאפשרות כי תקום ועדת חקירה ממלכתית ואמר: " לא יודע אם צריך ועדת חקירה ממלכתית, אני לא מתנגד, אבל זה יסחוב את הזמן שנים. בשבועיים האחרונים, כל ההגבלות המדוברות היו בנושא הקורונה, לא דיברו על הבטיחות. אני באתי בעבר לוועדה לביקורת המדינה והתרעתי, המדינה שתקה".