היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שני) כי אין מניעה משפטית מהקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת האסון שאירע בהר מירון בסוף השבוע האחרון. 

"קבלת החלטה כאמור על ידי ממשלת מעבר כרוכה בקשיים משפטיים מסוימים, עמדתי כי קשיים אלו אינם עולים כדי מניעה משפטית. יש בהקמת ועדת חקירה ממלכתית משום יתרונות לא מבוטלים", כך ניסח במכתבו לשר המשפטים, בני גנץ. 

תיעוד קשה לצפייה מזירת האסון במירון (צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים, הועבר ע"י אריק בנדר)

מנדלבליט ציין כי יגבש חוות דעת פרטנית המתייחסת להצעה הקונקרטית, והוסיף:  "ברור כי מורכבות האירוע, ריבוי המעורבים בו, ריבוי מעגלי קבלת ההחלטות חורגים על פניהם במידה לא מבוטלת מן המישור הפלילי העומד במוקד עבודת המשטרה ומח"ש".

היועץ המשפטי מנה את ההצדקות להקמת ועדת החקירה, לפיהן, על מנת שההילולה תוכל להתקיים גם בשנים הבאות, יש צורך בהסקת מסקנות משמעותיות לנוכח האסון, כמו גם מתן מענה ולו חלקי, לדבריו, לתחושה הקשה ששוררת בציבור בעקבות האסון.

עם זאת, מנדלבליט התייחס לקושי שבהקמת ועדת חקירה ממלכתית בעת ממשלת מעבר, בעוד יש צורך באישור הממשלה, אך אמר: "אני סבור אפוא, כי למרות קיומי של קושי משפטי מסוים בקבלת החלטה בדבר, הרי שבאיזון השיקולים השונים – קושי זה אינו עולה לכדי מניעה משפטית בעיתוי הנוכחי".

בעקבות תשובת היועמ"ש כי אין מניעה משפטית להקים ועדת חקירה ממלכתית בעקבות אסון המירון בממשלת מעבר, הנחה שר המשפטים בני גנץ את גורמי המקצוע במשרד, להכין הצעת מחליטים, אשר תועלה לאישור הממשלה.