ביהמ"ש המחוזי בלוד דחה היום (רביעי) את הערר לשחרורם של שלושת העצורים באירוע הירי בעיר, והשאיר על כנה את ההחלטה על הארכת מעצרם של שלושת החשודים במעורבות בירי אמש עד מחר.

כזכור, ביום שלישי בלילה נעצר תושב לוד בן 34 לאחר בחשד לרצח חסונה ויחד עמו נעצרו גבר נוסף בן 42 וחשוד נוסף, בחשד למעורבות בירי. גורמים המקורבים לחשוד מסרו כי הוא מתגורר בשכונה שבה התרחש האירוע. לדבריהם, הוא ותושבים נוספים סבלו במהלך הלילה מהתפרעות אלימה מצד קבוצה של צעירים שיידו אבנים, ניסו להצית מבנים וזרעו הרס במקום. עוד מסרו הגורמים, כי מספר תושבים שניסו להגן על חייהם וחיי משפחותיהם ביצעו ירי לאחר שחשו סכנת חיים, ולא ברור מי ירה את הכדור שפגע בקורבן. לכן, הם טוענים, מוקדם להכריז על החשוד כמי שגרם למותו של ההרוג. מדובר, כאמור, לדבריהם, בסיטואציה של סכנת חיים ממשית.

בעקבות המהומות בלוד הוכרז בעיר "מצב חירום אזרחי", שמקנה לשוטרים בשטח חופש פעולה רחב יותר בעיר שבה הוכרז מצב זה. מיד עם ההכרזה הורה מפכ״ל המשטרה, רנ״צ יעקב שבתאי, על עיבוי כוחות משטרה בצורה משמעותית בעיר לוד ובעוד מספר ערים מעורבו. היום הוא יעביר את לשכתו לעיר לוד ובמקום יוקם חפ״ק משטרתי. "משטרת ישראל תנקוט ביד קשה כלפי מפרי החוק והסדר וזה הזמן להדגיש כי מי שמפר הוראה של שוטר דינו עד שלוש שנות מאסר", נמסר מהמשטרה

"אנו עדים למצב שלא ראינו בעבר בערים מעורבות וזה כולל אלימות קשה על רקע לאומני, פגיעה בסמלי דת וגם ניסיונות לפגוע בשוטרים ולסגור צירי תנועה מרכזיים", אמר שבתאי. "על משטרת ישראל מוטלות בימים אלה שורה של משימות לאומיות ואנו נבצע את המוטל עלינו ונשיב את הסדר על קנו״.