פריסת השוטרים ברחבי הארץ כמעט הושלמה, לרבות שילוב של 20 פלוגות של מג"ב, המהווים הכפלת כוח לצוותי היס"מ ולכוחות השיטור, כך סבורים הערב (שישי) במשטרה. אפשר לראות שכבר משלשום יש פחות אירועים, לצד מענה הרבה יותר משמעותי, כאשר הציוד של השוטרים השתדרג וישנן שלוש מפקדות פעילות - בוואדי ערה, בלוד ובעכו - בהם הוכפלו הכוחות בפיקוד מג"ב.

יום הנכבה עובר בצורה חלקה כמדי שנה בעיקר בירושלים, אולם השנה ישנה היערכות לקראתו, לצד ההיערכות לחג השבועות. במשטרה מציינים עוד: "ידינו תגיע אל כולם, תוך יום יומיים שבוע או שבועיים, לרבות מסיתים ברשתות החברתיות. איתור זירות, הגעה מהירה לאזורי נפילה בדרום והמאמץ שלנו הוא מירבי".

גורמים במשטרה מציינים עוד כי "לוד ממשיכה לקבל את המשמעות העיקרית כשהיא מקבלת תוספת של 800 לוחמי מג"ב. בנוסף, אל ואדי ערה נוספו כ-300 לוחמים, ובסך הכל כ-1,500 לוחמי מג"ב. הגורם המשטרתי מתייחס לתופעת הצתת בתי כנסת ופגיעה בסמלי קודש בעיקר ביפו, ומדגיש כי "מדובר במכה בעייתית, אשר נלקחה בחשבון בבחינת המיקוד המרכזי של המשטרה בימים הקרובים, שעשתה מיפוי של בתי הכנסת בעיקר בלוד והיא תגיב בהתאם".

לוחם מג''ב בלוד (צילום: משטרת ישראל)
לוחם מג''ב בלוד (צילום: משטרת ישראל)

"השוטרים מקבלים תמיכה מהמפקדים ואנחנו לא מזהים שום תכונה של חשש", הדגישו במשטרה, "ישנה התנדבות לצאת למשימות ורואים את רוח הקרב שלהם. אני מניח שנשים את היד על אלו שתקפו או ירו לעבר שוטרים". הגורמים הוסיפו: "השוטרים מודעים ונערכים לקראת אפשרות שאירוע הפרת סדר משתנה בתוך רגע לאירוע ירי באש חיה, ובמידת הצורך הם ישיבו באש על פי הוראת הפתיחה באש על פי הנחיות ברורות".

גורמים במשטרה ציינו כי גורמי פשיעה הם אלו שעושים לרוב שימוש בנשקים, בעיקר בעיר לוד. הגורמים חשפו גם כי היו מספר מקרים בודדים, בהם שוטרים מוסלמים, סובלים מהצקות והכפשות ברשת, וחלקם הגישו תלונה במשטרה על כך. במקביל אף נעשתה פנייה לפרקליטות, בחשד להסתה.

הם הזכירו גם את ההחלטה על כך שצה"ל יעביר נשקי M-16 למשטרה, וציינו כי היא התקבלה לנוכח העובדה כי המשטרה מגייסת לוחמי מג"ב והנשקים הללו ישמשו כדי לחמש אותם. אין כל כוונה לחמש את השוטרים בנשקים הללו, הדגישו.