בימים האחרונים ביצע שב"כ והמשטרה מעצרים של עשרות חשודים באירועי תקיפה של אזרחים ישראלים שבוצעו ברחבי ישראל. בשלב זה חלק מהחשודים קושרים עצמם לחשדות החמורים נגדם.

בכלל זה נחקרים בשב"כ בימים אלו מספר חשודים במעורבות בשני אירועי תקיפה חמורה של אזרחים ישראלים. הראשון הוא אירוע שהתרחש ב-10 במאי בכפר כנא, במהלכו הותקף אזרח ישראלי שנכנס בשוגג עם רכבו לכפר. התקיפה בוצעה על ידי מתפרעים רבים והאזרח שחולץ אושפז במצב בינוני תוך שרכבו הושחת ונשרף.

השני הוא אירוע שהתרחש ב-13 במאי ובמהלכו הותקפה משפחה ישראלית שנכנסה עם רכבה לאום אל פחם. רכב המשפחה בו שהו גם שלושה ילדים הותקף ובני המשפחה נפצעו. במהלך האירוע אף הוצמד אקדח לראשו של אב המשפחה.

משב"כ נמסר כי הוא "ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסכל כל פעילות טרור ולהביא לדין את האחראים והמבצעים של פעולות אלה".

בנוסף הובהר, כי "שב"כ ומשטרת ישראל ערוכים לביצוע מעצרים נוספים בגין חשדות למעורבות בפעולות טרור נוספות מהימים האחרונים".

מהמשטרה נמסר כי לאחר מספר ימים של אירועים אלימים והתפרעויות בלוד חלה ירידה משמעותית בכמות ובעצימות האירועים. 

בלילות האחרונים נרשמו התקהלויות עם מאות מתפרעים ואירועים אלימים במוקדים שונים ברחבי העיר לוד. משמר הגבול הקים מפקדה משימתית בפיקודו של מפקד בית הספר החילי, תת ניצב קובי קרני, הכוללת מאות לוחמי הגזרה, לוחמי מג"ב איו"ש ומילואים. 

בפעילות הנחושה של לוחמי מג"ב, טיפול בהפרות הסדר, ביצוע מעצרים והידברות של מפקדים בשני הלילות האחרונים נרשמה ירידה באירועים בעיר כאשר בלילה האחרון הירידה הייתה משמעותית ביותר. עם זאת, לוחמי מג"ב המשיכו בביצוע מעצרים לחשודים שהתפרעו בלילות הקודמים ונעצרו במהלך הלילה שישה חשודים. 

בנוסף, בסריקות שביצעו לוחמי מג"ב בנקודות החיכוך נתפסו שתי אלות, כ-200 כדורי תחמושת מוסלקים בקופסאות של תרכובות מזון לתינוקות, ארבעה בקבוקי תבערה וחמישה זיקוקים.