"נמצה את הדין עם הטרוריסטים בשני הצדדים", כך בקולו אמר מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי בהצהרה שמסר הערב (שלישי) במתחם מג"ב בעיר לוד. המפכ"ל התייחס לאירועים החמורים שהתחוללו בעיר, וכמובן בערים מעורבות נוספות. 

מנגד, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מתח באופן גלוי ביקורת על שבתאי. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "התבטאות מקוממת של המפכ"ל שלא הייתה צריכה להיאמר.אין ולא הייתה סימטריה. כן, גם המעטים שתקפו ערבים – יטופלו בחומרה. מפה ועד "שני צדדים" – ארוכה מאוד הדרך".

כחלק מדבריו של שבתאי, הוא הודיע כי בכוונתו להגיש לאישור הממשלה תוכנית חדשה שתכלול תוספת תקנים משמעותית לערים המעורבות בכלל, ולוד בפרט, וגם הקצאת אמצעים טכנולוגיים לרבות רחפנים שיסייעו לכוח השיטור במניעה ובאכיפה. "מערכת טכנולוגית תדע לעקוב, לזהות ולהתריע. עם אמצעים טכנולויגיים מתקדמים שיידעו להגיע למוקדים בעייתיים במידת הצורך ובזמן", אמר.

רב ניצב שבתאי הבהיר כי למשטרה יש חשבון פתוח עם הפורעים וציין: "אנחנו נמצה את הדין עם הטרויסטים משני הצדדים. אנחנו אחרי שבוע לא פשוט, לא עבור התושבים ולא עבור המשטרה. האירועים שהתחוללו פה בלוד היוו חבית חומר נפץ שהתנפצה ונתנה אותותיה בכל רחבי המדינה. זה שאב את מרבית משאבי המשטרה על מנת לחזור ולהשליט את הסדר על כנו בכל רחבי הארץ".

מהומות אלימות בלוד (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)

המפכ"ל התייחס לכמות הכוחות שהוקצו בעיר לוד אחרי יומיים קשים שחלפו על העיר, וציין: "אין ספק שמבחינת העיר חוויתם פה סדרי גודל של כוחות שלא היו אי פעם בעיר הזו, אבל זו מחויבות שלנו לעשות כל שביכולתנו כדי להשיב את הסדר על כנו".

"ראשית חצצנו בין הניצים והגענו למצב חסר תקדים במדינה כשהוצאנו צו מניעת תנועה של אנשים ברחובות, זה צעד חריג. האירועים האלה יצרו פער ותהום שאף אחד מאיתנו לא רצה להגיע אליהם", הוסיף.

בסוף דבריו אמר כי "היו פה הצטברויות כעסים ומשקעים זה נכון, אבל היה פה דו קיום שהיווה דוגמה. נרצה או לא נרצה יהודים וערבים היו פה לפני יחיד ויהיו פה עוד הרבה שני םיחד, אז יש שתי אפשריויות לחיות יחד באחווה ושלום או לחיות בתחושת פחד אחד מהשני".