חקירת האסון בגבעת זאב: המשטרה עיכבה הבוקר (רביעי) לחקירה באזהרה מספר עובדים מהמועצה המקומית גבעת זאב, שהיו מעורבים, לפי החשד, באישור האירוע שאותו הפיקה חסידות קרלין או באי מניעתו. כזכור, במהלך האירוע קרסה טריבונה שגרמה למותם של הנער מאיר גלויברמן בן ה-13 והצעיר מרדכי בנימין רובינשטיין בן ה-23.

נזכיר כי כבר אתמול פרסמנו אודות הגעתם של חוקרי צוות החקירה המיוחד (צח"מ) ממפלג ההונאה במחוז תל אביב במשטרה אל מתחם האירוע בחסידות קרלין, על מנת לאסוף ממצאים ותיעוד מצולם מזירת האסון. 

הבוקר, כאמור, 24 שעות לאחר איסוף אותם ממצאים, הגיעו שוב חוקרי הצח"מ אל בניין המועצה בפסגת זאב, ולקחו איתם לחקירה שבעה בעלי תפקידים שהיו בצוות שטיפל בבקשה לאשר את קיומו של האירוע או לחלופין נמנו אם אלו שהיו אמורים, לדעת המשטרה ועל פי החוק, למנוע את קיומו של האירוע, וזאת בשל ליקויים שנתגלו על ידי שירותי כבאות והצלה וכן על ידי המשטרה. 

נציין כי במשטרה מייחסים בשלב הזה לחשודים מעורבות בעבירות של גרימת מוות ברשלנות. עוד נציין כי מיד לאחר האסון מיהר ראש המועצה, יוסי אברהמי, והפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה, שלטענתו לא סייעה בידי המועצה למנוע את קיום האירוע. אברהמי טען בראיון לכלי התקשורת כי המועצה ניסתה לחסום את המבנה, אולם המארגנים עשו, כביכול, דין לעצמם וקיימו את האירוע ללא אישורים מהמועצה. 

הערותיו של אברהמי הובילו לחילופי האשמות, כאשר מנגד טענו גורמים בכירים במשטרה כי על ראש המועצה ובעלי התפקידים בה הייתה אחריות למנוע את קיומו של אירוע שבועות, ורק לאחר שמיצו את יכולותיהם ונענו על הנדרש - היו יכולים לזמן כוחות משטרה כסיוע לאכיפת החוק. אותם גורמים הציגו מסמך שהוצא טרם האירוע, בו התריע קצין משטרה כי המתחם רווי בליקויים ובכשלים בטיחותיים חמורים, וכי במצב הקיים אסור לקיים את האירוע המדובר. 

עוד נכתב באותו מכתב כי המשטרה משילה ידה מאחריות לאירוע, וכי על הרשות לפעול באמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע את קיום האירוע במקום. בכוונת המשטרה לזמן לחקירה גם גורמים מחסידות קרלין, שלהם, כך עולה מהחקירה, מעורבות ישירה בקיומו של האירוע, ובכך גם אחריות, לכאורה, לתוצאה הטרגית.