אריה עמית, ניצב בדימוס במשטרת ישראל ומי שכיהן כמפקד מחוז ירושלים ומרחב דן, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ברדיו 103FM. הוא הגן על דברי המפכ"ל שנאמרו אמש, על כך שהמשטרה "תמצה את הדין עם הטרוריסטים בשני הצדדים", וביקר בחריפות את השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, שצייץ בטוויטר כי מדובר ב"התבטאות מקוממת".

"אנחנו נתנתק ממה שאני חושב על החידלון המזעזע בטיפול בערביי ישראל בימים האלה, מה שאמר המפכ"ל הוא משפט לגמרי מקצועי, נקי מכל שיקול זר וצודק. ההתנפלות של השר עלובה, זוועתית", אמר עמית בפתח דבריו.

הוא המשיך והבהיר כי "המפכ"ל אמר דבר מאוד ברור ונכון. בשני הצדדים היו כאלה שהתפרעו. כולנו יודעים שיש מעל ל-800 עצורים ערבים מתוך אלף, אין ויכוח שהערבים התחילו ומצדם יש יותר פורעים מאשר אלו היהודים, אבל היו כאלה וכאלו".

"תפקיד המפכ"ל לנסות להרגיע את האווירה, להביא את כל מי שהתפרע לדין כדי שילכו לבית הסוהר כי הם אנשים מנוולים", הוסיף הניצב בדימוס. "הוא אמר דברים נכונים לגמרי ומי שלא הבין, זאת בעיה שלו. ההתנפלות של השר עליו איומה ומתאימה לו בתור חייל של המלך".

עמית המשיך לתקוף את אוחנה ואמר כי "הניסיון שלו לנזוף בו בטוויטר ולא להגיד לובארבע עיניים הוא כדי שהבייס יהיה מבסוט והמלך יהיה מבסוט. זו זוועת עולמים הוא שר לא ראוי".

הוא חזר והדגיש בסוף דבריו כי המפכ"ל "לא אמר שהוא בא לפייס בין שני ניצים, אלא שבתפקידו להביא לדין את הפורעים האלה והאלה. כל מילה שהוא אמר נכונה ולעניין".