פרקליטות המדינה ביקשה אתמול מבית המשפט המחוזי בתל אביב לגזור על פאינה קירשנבאום, חברת הכנסת וסגנית שר הפנים לשעבר מטעם ישראל ביתנו, עונש של 10־12 שנות מאסר, ולהטיל עליה גם קנס שינוע בין מיליון ל־3 מיליון שקל, וזאת בנוסף לחילוט של 2 מיליון שקל.

קירשנבאום הורשעה בחודש מרץ האחרון בלקיחת שוחד בפרשה שזכתה לכינוי "פרשת ישראל ביתנו". חברת הכנסת לשעבר הורשעה ברוב הסעיפים נגדה. מלבדה הורשע גם רמי כהן, מנכ"ל משרד החקלאות.

בית המשפט קבע כי קירשנבאום קיבלה כספים לצרכים אישיים מתוך כספים קואליציוניים. השופט ירון לוי כתב בהכרעתו כי "פאינה קירשנבאום לקחה במשך שש שנים שוחד באופן שיטתי".

"הנאשמים פעלו בדפוס פעולה מושחת. הנאשמת ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על הכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו, והנאשם - את קשריו עם הנאשמת, כדי להשיג הון אישי. הפרשה מעלה ראיות להתנהגות מטרידה ולזילות בכספי ציבור", המשיך השופט.

המדינה אף הודיעה כי תדרוש גזר דין של לפחות חמש שנות מאסר על כהן. כמו כן, המדינה תדרוש קנס שלא יפחת מ־388 אלף שקל וחילוט רכוש בסך של 1,160,650 שקל.

ד"ר עו"ד מאור אבן חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה טען: "קירשנבאום הורשעה בפעולה שיטתית ומאורגנת של לקיחת שוחד. תמורת השוחד הייתה אמורה להעביר, ואף העבירה בפועל, תקציבי מדינה למשחדים. דרישת השוחד נעשתה ללא פחד וללא בושה, תוך הצגת דרישת השוחד כפעולה לגיטימית, המהווה תנאי להעברת תקציבי מדינה".

הוא הוסיף כי "מעשיה פגעו פגיעה קשה בערכים המוגנים ובאמון הציבור במערכת השלטונית. עבירות השוחד מתאפיינות בקושי מיוחד שקיים בחשיפתן על ידי מערכת אכיפת החוק, שכן בעבירות אלו קורבן העבירה האמיתי של עבירות השחיתות השלטונית הוא למעשה הציבור כולו. עקב כך, אינטרס הרתעת הרבים, הרתעה משמעותית כלפי עובדי ציבור ומעורבים אחרים בעבירות השחיתות השלטונית, הוא בעל חשיבות קריטית ממש".

קירשנבאום וכהן צירפו מכתבים והמלצות חיוביות עליהם במהלך הדיון.