מוסטפא בדראן בן ה-21 מאום אל פחם הוא הצעיר בשנות ה-20 לחייו שנורה הבוקר (שלישי) למוות בעת שהיה ברחוב בעיר. האירוע, בו נרשם קורבן הרצח ה-45 במגזר הערבי מתחילת השנה, התרחש סמוך לשעה שמונה בבוקר, כאשר כוחות גדולים הוזעקו לזירת האירוע. במקביל לאיסוף ממצאים בזירה ופתיחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע פתחה המשטרה בסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשודים שנמלטו מהמקום.

מדובר במקרה הרצח השני באום אל פאחם ב-12 השעות האחרונות כאשר הקורבן של האירוע הקודם הוא מוחמד מחאמיד בן ה-40. הוא נורה למוות בעת שהלך ברחוב. 

בסוף השבוע האחרון נורה למוות מטווח קצר ד"ר טריק זיאד אבו ג'או, שעה שהיה עם אשתו ובתו הפעוטה בת השלושה ימים ברכבם באום אל פאחם. במשטרה חוקרים גם את האירוע הזה, וכעת מנסים למצוא קשר בין האירועים ולו רק בשל הסמיכות שהתרחשו.

ניידת משטרה, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני)
ניידת משטרה, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, מעט אחר חצות הוזעקו כוחות משטרה ממרחב יפתח וצוותי של מד"א לגינה ציבורית ברחוב לוינסקי בעקבות דיווח על קטטה אלימה שהתגלעה במקום. צוות מד"א העניק טיפול רפואי ראשוני ופינה לבית החולים איכילוב נתין זר מסודן כבן 40 תחת פעולות החייאה כשהוא סובל מפציעות חודרות ומצבו מוגדר אנוש.

כוחות משטרה גדולים שהגיעו לזירת האירוע סמוך לנווה שאנן החלו באיסוף ממצאים וראיות מהזירה לרבות גביית עדויות שהובילו בסופו של דבר בתום סריקות נרחבות להביא למעצרו של חשוד כבן 30 גם הוא נתין זר מסודן שהיה מעורב בפציעתו של הקורבן וכן של קורבן נוסף שמצבו הוגדר קל.

תוך כדי חקירת האירוע דווח למשטרה מבית החולים כי בתום פעולות החייאה ניאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו של הפצוע ותיק החקירה הפך לתיק רצח. החשוד יובא לביהמ"ש לדיון בהארכת מעצרו.