הפרשן המשפטי של חדשות 12 גיא פלג שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על משפט נתניהו שהתחדש היום, וסיכם את ההתפתחויות האחרונות בחקירתו הנגדית של אילן ישועה. 

פלג התבקש לסכם את הדיון של אתמול והסביר: "קשה לסכם, אני אגיד לכם מדוע. משום שבסוף התמונה הכוללת אולי תיראה אצל הרכב השופטים או אנחנו מקווים שהשופטים ירוא את התמונה הכוללת. אנחנו צריכים לזכור שאילן ישועה בחקירה הראשית שלו, נדמה לי ביום הראשון של העדות שלו, אני לא מצטט במדויק אבל זה בהחלט רוח הדברים, הוא אמר הבקשות שקיבלתי להטות סיקור בעבור משפחת נתניהו ביום אחד שקולות לבקשות שהעבירו יתר הפוליטיקאים במשך שנים".

פלג הסביר כי ישועה לא מתכחש לעובדה שהיו פניות מאנשים נוספים, פוליטיקאים נוספים, רק טוען שלא מדובר באותה מידה. "לא רק, זה בסדרי גודל לגמרי אחרים. השאלה אם הפרקליטות אחרי שנשמע את ישועה ואת העורכים של וואלה והכתבים של וואלה תתבהר התמונה".

"צריך לזכור שזה רק חלק מהתמונה הכוללת כי לא הגענו בכלל למה שלטענת הפרקליטות נעשה בצד האחר. זאת אומרת, בשלב הראשון נשמע את אנשי וואלה, נוכל להבין או ביהמ"ש יוכל להתרשם האם וואלה היה אתר מושחת שבאופן קבוע היטה את הסיקור בעבור שלל פוליטיקאים, אנשי עסקים ואינטרסים כלכליים-אישיים של אילן ישועה, של שאול אלוביץ' ואחרים, או שהתמונה תהיה שהיו בקשות והיו הטיות פה ושם, אבל הסיפור הגדול הוא שבעבור משפחת נתניהו עבדו יום יום שעה שעה במשך שנים; ואז נעבור למה שנעשה במשרד התקשורת, האם במשרד התקשורת רה"מ בהיותו שר התקשורת נתן הנחיות חד משמעיות לפעול בעבור האינטרסים הכלכליים של משפחת אלוביץ', האם לתת הנחות רגולטוריות לבזק. רק אז נוכל לראות את התמונה הכוללת".

פלג הדגיש כי "אצל נתניהו החריג הוא, הרי כולנו עיתונאים וביקשנו סיפורים וניהלנו יחסים עם מקורות שהם פוליטיקאים ואחרים והיה ברור שמי שנותן סחורה מצפה לקרדיט, פירגון מתישהו. הייחוד בתיקי נתניהו שלטענת המדינה כפי שמופיע בכתב האישום היו כאן עסקאות כלכליות, זה לא רק סקופ עיתונאי".

פלג הוסיף כי חלק מההאשמות הן שנתניהו השפיע על דרך ההתנהגות בתוך וואלה, "כולל מינוי עורכים, כתבים. לכן אני אומר, הכול עניין של איך אתה תופס את הדברים כי אילן ישועה מלכתחילה היה ברור שהוא לא טלית שכולה תכלת והיה ברור שהוא לכל הפחות שיתף פעולה אם לא הוביל את הסיקור המוטה בהרבה מאוד היבטים".

כשנשאל האם הוא רואה התנהלות פגומה של הפרקליטות או המשטרה במהלך חקירות ראש הממשלה אמר: "אנחנו לאורך המשפט רואים לא מעט 'פאשלות' של המדינה, אתה יוצא ושואל אם בתיק התיקים שהיועמ"ש פיקח עליו באופן אישי והדוק לדבריו ומפכ"ל המשטרה אמר שהוא מכיר כל ניואנס בחקירה, אם כאן נעשו כל כך הרבה טעויות. אם ביהמ"ש יחשוב שיש כשלים או טעויות בגלל ההיקף החריג והעצום של החומר או שמדובר ברשלנות או בכוונה". 

פלג הוסיף כי "מה שקרה אתמול זה במסגרת הררי החומר שהועברו מהמדינה להגנה, הפרקליטות בעצם סידרה את החומר ואחרי שהם פרקו את כל התכנים של הטלפון הסלולרי של אילן ישועה, שם נאגרו כל הריאות המשמעותיות בתיק, הם קטלגו את זה בין חומר רלוונטי להליך לבין תוצרים אחרים, ואת התכתובת בין ישועה לבוז'י הרצוג הם לא קטלגו כחומר חקירה משמעותי למשפט הזה".

"הסנגורים מאשימים את המדינה ואומרים המדינה ניסתה להרדים אותנו, להטעות אותנו. כי אם וואלה היטה סיקור עבור הפוליטיקאי רה"מ ודאי שרלוונטי הממשק בין מנכ"ל וואלה דאז לפוליטיקאים אחרים; כשהתחילה החקירה של עו"ד בועז בן צור פרקליטו של רה"מ הוא שאל את ישועה, ניהלת קשרים עם פוליטיקאים וישועה השיב כן. מתברר שהוא נפגש מספר פעמים עם בנט, שקד, גדעון סער וגאולה אבן ושורה של פוליטיקאים, אבל עם נתניהו לא נפגש".