בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, הגיש היום (חמישי) תביעה נגדית בסך 300 אלף שקלים נגד חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר, לאחר שזו תבעה אותו בגין עבירת לשון הרע והטרדה מינית. תביעתו של נתניהו עוסקת בפרסומיה השונים ברשתות החברתיות טוויטר ופייסבוק, כאשר גם הוא טוען ללשון הרע נגדו. 

אחת מטענותיו המרכזיות של בנו של ראש הממשלה היא ששפיר ניצלה את כוחה ברשתות החברתיות לפגיעה, השפלה והכפשה של בני משפחתו ושלו. באחד הציוצים שהוצגו בתביעה הנגדית נכתב על ידי שפיר: "‏כל כך התגעגעתי לחבק את המשפחה שלי בחג הזה. לאנשים שלימדו אותי לדאוג לאחרים ולהשתדל לעשות טוב, גם כשקשה. עכשיו כשקוראת את איך שכותב בנו של ראש הממשלה שהתחנך בדרכו (ומתבטל מכספנו), מתגעגעת אליהם אפילו יותר".

יאיר נתניהו בדיון בבית משפט השלום (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר נתניהו בדיון בבית משפט השלום (צילום: אבשלום ששוני)

חברת הכנסת אף כתבה, על פי כתב התביעה, כי "פה שמפיץ שקרים במקום לנהל שיחה שפויה בין אנשים שחלוקים זה על זה. שלא רק משקר, אלא עושה זאת תוך ירידה לשפל הגזענות, השוביניזם והזוהמה. בציוץ נוסף כתבה: "הפה של הבן. המורשת של האב. מי שהחינוך של ילדיו חשוב לו, קשה להבין איך ליבו שקט בידיעה שכך מחנך ראש הממשלה את בנו, את אוהדיו, את ילדנו".

בחודש מרץ השנה חברת הכנסת לשעבר, שפיר, הגישה  תביעה נגד יאיר נתניהו, על שני ציוצים שפרסם נגדה על עבירת לשון הרע והטרדה מינית: "חופש ביטוי כן. שקרים בוטים והטרדות מיניות שיטתיות, בעיקר נגד נשים, בניסיון להפחיד אותנו לדבר - לא. כשהייתי בכנסת נמנעתי מלתבוע כי הייתה לי חסינות, לא בטוחה שצדקתי בכך. השנה מרגישה שכל גבול נחצה. תובעת גם בשם רבות אחרות שנפגעו מהתנהלות כזו. צריך לעצור את זה".

בעקבות הציוצים נגדה, הגישה שפיר כתב תביעה בסך של 263 אלף שקל נגד בנו של ראש הממשלה: פיצוי על פרסום לשון הרע בסך של 143,603 שקל ובנוסף 120 אלף שקל על הטרדה מינית בעקבות אמירותיו.

ערוך הדין יניב לנקרי, מפירמת לנקרי ושות, אשר מייצג את יאיר נתניהו מסר בתגובה: "מרשי הבליג עד להיום לדברי הבלע מטעם סתיו שפיר, אשר מונעת מהאג'נדה שנקראת "רק לא ביבי". אמירותיה של שפיר כנגד מר נתניהו עולים כדי דיבה מוכחת ומרשי מייחל שבית המשפט יורה בצורה מפורשת שדמו אינו הפקר".