פרקליטות המדינה הודיעה היום (חמישי) כי היא מתנגדת לבקשתו של סנגורו של רומן זדורוב, עורך הדין ירום הלוי, לזמן לעדות מוקדמת את אולה קרבצ'נקו (א"ק), בטרם יחל משפטו החוזר של מרשו. לטענתו של הלוי, "מעמד העדות המוקדמת יוכיח לכולם שהיא הרוצחת". 

הפרקליטות נימקה את החלטה ואמרה כי "אין מקור ישיר המפליל את א"ק במעורבות בביצוע רצח המנוחה. כפי שצוין, עיון בחומר החקירה מעלה כי כאשר א"ק נשאלה על כך במסגרת חקירותיה המשטרתיות – היא הכחישה באופן גורף כי הייתה מעורבת בביצוע הרצח. אף כאשר שהתה בבית החולים, בעודה מתמודדת עם מחלת הנפש בה לקתה, כאשר היא סיפרה לצוות הרפואי על תחושותיה – א"ק לא הודתה בביצוע המעשים".

עוד נטען, כי "על אף שגורמים רבים תושאלו לאחר ביצוע הרצח בנוגע לדמות חשודה ששהתה בבית הספר, ואף אחד מהם לא מסר תיאור התואם את המראה המתואר של א"ק (בת המחופשת לבן החובשת פאה לראשה)". 

בנוסף לכך, נדחתה הבקשה להסרת צו איסור פרסום והוצאת צו שיאסור את יציאתה מהארץ של קרבצ'נקו. "אין כל בסיס חוקי להוצאת צו עיכוב יציאה כאמור ולפגיעה כזו בחירותה", נכתב. 

כזכור, לפני כשבועיים שופט העליון הפורש חנן מלצר נעתר לבקשתו של זדורוב והורה לערוך משפט חוזר למי שהורשע ברצח תאיר ראדה. הבקשה למשפט החוזר התבססה על מידע חדש לכאורה אותו הציג עורך דינו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי.

השופט בדימוס מלצר, טען כי הצורך במשפט החוזר נעוץ בבירור מחודש בסבך הראיות בתיק זה. הוא הוסיף כי אין להגביל מראש את היקף המשפט החוזר, וציין כי על באי הכוח להתמקד בסוגיות הבאות: העקבות הזרות, נזילת דם על גבי עקבת הנעל, כתם הדם שנתגלה בתא השלישי בו נמצאה גופתה של תאיר, וראיית הדנ"א.

"התוצאה אליה הגעתי בדבר עריכת משפט חוזר, איננה משמיעה בהכרח כי המבקש זכאי או כי עלה בידו להוכיח קיומו של ספק סביר באשמתו. מטרתו של ההליך הייתה רק לבחון היתכנות לאפשרות כי יש בראיה, או בטיעון כלשהו, כדי לשנות את תוצאות המשפט", כך חתם מלצר את קביעתו.