היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט היום (רביעי) כי שר השיכון והבינוי יעקב ליצמן יעמוד לדין פלילי בחשד לעבירות של שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו.

את ההודעה קיבלו באי כוחו של ליצמן באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים. שתי הפרשות עליהן מועמד שר השיכון והבינוי לדין הן פרשת המעדנייה ומלכה לייפר. עם זאת, סעיף השוחד בכתב האישום שעתיד להיות מוגש נגדו נמחק.

על פי כתב החשדות בפרשה הראשונה, בעקבות פניות מטעמה של לייפר במהלך 2015, פעל השר ליצמן באופן פסול במטרה להשפיע על הפסיכיאטר המחוזי במחוז ירושלים באותה תקופה ולגרום לכך שיחזור בו מעמדתו וישנה את חוות הדעת שמסר באשר למצבה הנפשי של לייפר, כך שייקבע שאיננה בת הסגרה.

בפרשה השנייה על-פי החשד, השר ליצמן, שנהג לקנות מוצרים מידי שבוע ב"בית ישראל" וקיים קשרי ידידות עם בעליו של בית העסק נעתר לבקשתו של האחרון וניסה לסייע לו להפעיל את העסק ללא ההגבלות שהוטלו עליו באופן פסול במסגרת תפקידו.

מלכה לייפר (צילום: צילום מסך מתוך הבלוג של אורי גולן)
מלכה לייפר (צילום: צילום מסך מתוך הבלוג של אורי גולן)

היועמ"ש מסר בהודעה כי "מדובר בשתי פרשות בהן ניצל לכאורה השר יעקב ליצמן את מעמדו ואת כוחו השלטוני, כדי לקדם אינטרסים של אנשים פרטיים, כשלפי החשד הוא עושה שימוש בכוחו השלטוני משיקולים זרים ונגד האינטרסים שעליהם הוא מופקד כסגן שר הבריאות".

מלשכתו של ליצמן נמסר בתגובה: "מאמינים בחפותו המלאה ומברכים על ההחלטה לנקות את השר מסעיף השוחד. בחלקו של השר ליצמן נפלה הזכות הגדולה לעשות למען הכלל ולמתן מענה לאלפי פניות של אנשים מכל גווני האוכלוסייה שפנו אליו בבקשה שיושיט להם עזרה. דלתו של השר ליצמן תשאר תמיד פתוחה והוא ימשיך לפעול כשליח ציבור נאמן של אזרחי ישראל כולם, תוך הקפדה על הוראות החוק והמינהל התקין".