בכירי הפרקליטות לשעבר, עורכי הדין דוד פורר ויהודה שפר, שוחחו הבוקר (ראשון) עם אראל סג"ל ב-103FM אודות הגילויים האחרונים מעדותו של אילן ישועה במשפט נתניהו, בה התברר כי הפרקליטות לא העבירה לידי ההגנה חומרים רבים.

"זה חמור מאוד, עד עכשיו אין גרסה ברורה מה קרה שם. התזה של הפרקליטות היא שרק נתניהו היה פונה לוואלה ומקבל סיקור אוהד, וכל יתר העדויות בטלות בשישים, החומר המוסתר זה פניות של פוליטיקאים רבים אחרים שפנו, ביקשו וקיבלו סיקור אוהד מוואלה. לכן התזה שהפניות של נתניהו היו חריגות לעומת אחרים מתערערת קשות ודווקא את החומר הזה הפרקליטות החליטה לא להעביר לנתניהו ולאלוביץ'. זה צריך היה להדאיג כל אחד מאיתנו, בראש ובראשונה ארגוני זכויות האדם במדינה, שצריכים להיזעק ולהגיד מה הפגיעה הקשה בזכויות נאשמים, אבל כנראה זה תלוי בצד הפוליטי", אמר פורר.

"לצערי כמעט כל מה שחברי פורר אמר לא נכון עובדתית. התזה של התביעה של כתב האישום איננה עוסקת בשאלה האם פוליטיקאים פנו לעיתונאים וקיבלו במסגרת יחסי תן וקח סיקור אוהד. בכך לא עוסק המשפט, לא במישרין ולא בעקיפין", השיב שפר.

לאחר מכן המשיכו פורר ושפר להתעמת:

פורר: "אין גרסה ברורה של הפרקליטות מה קרה שם".
שפר: "בניגוד למה שאמרת, החומר הועבר להגנה".

פורר: "אתה מטעה את הציבור, החומר הועבר בגלל תקלה טכנית של הפרקליטות. הם לא התכוונו להעביר אותו. הם העבירו בניגוד לרצונם".
שפר: "אמרת שבזדון לא העבירו".

פורר: "כחומר חקירה".
שפר: "אז העבירו אותו".

סג"ל: העבירו בטעות.
שפר: "אני רואה את הדברים אחרת, יש סוגיה אמיתית שצריך ללבן אותה והיא נושא ראוי לכנס לשכת עו"ד – מה קורה במשפטים פלילים שיש חומרי חקירה דיגיטליים בהיקפים אדירים כמו הטלפון החכם של ישועה, שמכיל אלפי פריטים שאי אפשר לסרוק אותם. זו סוגיה שצריך להסדיר ברמה העקרונית".

פורר: "מה זה קשור?"
שפר: "זו סוגיה שראוי להסדיר אותה משום שהתקלות אינסופיות בכל תיק כמעט היום יש חומרים שלא בזדון לא מעבירים אלא שאפשר לתת את כל הטלפון להגנה אוז תפגע הזכות לפרטיות וזכויות אחרות".

פורר: "בגלל הפגיעה בפרטיות לא הוגש כתב אישום".
שפר: "אני חולק על ההחלטה הזאת, ואני אסביר למה".

פורר: "חקירת שוחד שלא היה לה בסיס".
שפר: "ממש לא נכון, יש עבירת הפרת אמונים.

שפר: "לגבי המשפט של נתניהו ,הפניות להרצוג וכו' היו בחומר החקירה גם לפרקליטות מה שלא היה זה הפניות שלהם".
פורר: "זה לא נכון מה שאתה אומר".

פורר: "הסתירו את החומר מביהמ"ש ונתנו לאילן ישועה להעיד עדות שקר בנושא הזה".
|שפר: "הסיקור של פוליטיקאים אחרים היה קיים בחומר החקירה, לא הפניות הספציפיות האלה".