פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית משפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד ארבעה תושבי ירושלים בני 21, 28, 29 ו-30, בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, השתתפות בהתפרעות ועבירות נוספות. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.

על פי כתב האישום, שלושה מהנאשמים נפגשו לפני כשבועיים ברחוב אגריפס בעיר וצעדו יחדיו בתהלוכה רבת משתתפים לעבר רחוב שמעון הצדיק, עד שהצטרף אליהם הנאשם הרביעי. באותה העת, עבר סמוך לשוק מחנה יהודה, צעיר ערבי אשר עבד במסעדה סמוכה והיה בדרכו לרוקן אשפה. הארבעה הבחינו בצעיר וחשדו כי מדובר היה בצעיר ערבי, החליטו לפנות אליו כדי לברר את זהותו ולוודא שאכן כך הדבר.

על פי כתב האישום, ברגע שהובהר לארבעה כי מדובר בערבי, השפריצו עליו גז מדמיע, הכו, בעטו וחבטו בגופו תוך שהוא מנסה לעצור אותם ולהשתחרר מאחיזתם. אחד מהארבעה החל לדקור את הצעיר לכל אורך גבו תוך שיתר הנאשמים ממשיכים להכותו. מאחר שהסובבים ברחוב, אשר הבחינו בנעשה, החלו לצעוק, עזבו הנאשמים את הצעיר וברחו מהמקום. כתוצאה ממעשיהם סבל הצעיר מעשרה פצעי דקירה, הוא הובהל לבית החולים שם הורדם והונשם. התיק נחקר על ידי משטרת ירושלים ושירות הביטחון הכללי.