המאבק על נחל האסי: המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה את עמדתה בנוגע לגישת הציבור לנחל בקיבוץ ניר דוד, ובה נכתב כי "על מנת להנגיש את הנחל לציבור באופן מיידי, יש לאפשר את הגישה לנחל מהאזור המערבי".

עוד הוסיפה כי "יש לאפשר, כבר עתה, ובאופן מיידי, גישה רגלית לציבור לאזור המערבי של הנחל הכרוכה בהליכה של 500 מ' לכל היותר". את עמדתה הגישה המדינה באמצעות פרקליטות מחוז צפון.

"לציבור הרחב קיימת זכות גישה אל נחל המהווה מקרקעי ייעוד", נימקו בפרקליטות את החלטתם הנוכחית. "גישה זו נגזרת מזכות הקניין של המדינה במקרקעין אלה. במסגרת תשובתה עמדה המדינה על הצורך להבטיח גישה חופשית של הציבור אל הנחל - מחד, ועל הצורך לאפשר לתושבי הקיבוץ לקיים שגרת חיים נאותה - מאידך".

בתוך כך, הבהירה המדינה כי "ראוי לבחון אפשרויות להנגשת הנחל בדרך שאינה עוברת דרך אזור המגורים בקיבוץ. יחד עם זאת, גם אם הגישה לנחל מחייבת מעבר בשטחי המשבצת של הקיבוץ, הרי שלא ניתן למנוע אותה מהציבור הרחב באופן גורף".

"קיימת אפשרות להנגשת הנחל לציבור מאזורים נוספים, באמצעות תכנון. המדינה סבורה כי תכנון זה צריך להיות מקודם ע"י המועצה האזורית והקיבוץ", נכתב. בסוף דבריה, הבהירה המדינה כי התכנון וההנגשה יהיו באחריות הקיבוץ והמועצה האזורית.

כזכור, המאבק על הנחל מתנהל כבר זמן רב. מצד אחד עומדים תושבי קיבוץ ניר דוד שלא רוצים שאלפי אנשים ייכנסו אליהם הביתה, ומנגד, התומכים ב"שחרור" הנחל, טוענים שמדובר במשאב טבע ציבורי שכל אחד רשאי להיכנס אליו.