"אירוע פח"עי לכל דבר": ההתפרעויות האלימות שהוצתו בערים המעורבות במהלך מבצע "שומר החומות" גבו קורבנות בנפש, ביניהם גם מי שהיה חתן פרס לביטחון ישראל, אבי הר אבן ז"ל שנפטר אמש לאחר שנפצע קשה בשריפת מלון "אפנדי" בעכו. דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי, התראיין הבוקר (שני) בתוכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והבטיח: "החשד בחקירה הזו יהיה רצח. האירוע פח"עי לכל דבר, ונחקר ע"י המשטרה והשב"כ".

המשטרה מסכמת את מבצע "חוק וסדר", שאמור היה להשיב את השקט בערים המעורבות לאחר ההתפרעויות האלימות, ולהביא את הפורעים לדין. על כך אמר לוי: "המבצע היה הצלחה גדולה למשטרה. גולת הכותרת - 1,000 פריטי אמל"ח שנתפסו, מתוכם 117 אקדחים, 26 מקלעי רובה, 36 רימונים, 10 לבנות חבלה לא חוקיים שנאספו בעבודה מאמצת של השוטרים והשוטרות ולוחמי משמר הגבול מצפון ועד דרום. כמו כן, הוגשו 285 כתבי אישום מתוך 2,150 מעצרים, שחלקם עדיין עצורים עד תום ההליכים. החקירות נגד כל העצורים נמשכות, וחלק משמעותי מהם יזכו לכתבי אישום".

"המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי הכריז על המבצע 'חוק וסדר', שאחת המטרות העיקריות שלו היו תפיסה של אמל"ח לא חוקי", הוסיף דובר המשטרה. "זה לא אומר שהמשטרה לא ממשיכה, וזה לא אומר שרק במגזר הערבי. זה אומר בכלל כנופיות הפשע וביישובים המעורבים. התפיסות נעשות על בסיס מידע מודיעיני או סריקות בשטח".

אבי הר אבן (צילום: ויקיפדיה,טל ענבר)
אבי הר אבן (צילום: ויקיפדיה,טל ענבר)

עוד אמר לוי: "חלק מתביעות האשם הם לאו דווקא מהמגזר הערבי. כל אקדח, כל רימון שנתפס מהשטח זה סיכול של פיגוע, זה סיכול של רצח, זה סיכול של חיסול. ההנהגה הערבית הבכירה משבחת את המפכ"ל ואת המשטרה על המבצע. יש כוונה לבנות עוד תחנות משטרה בחברה הערבית".

בנוגע לחקירת נסיבות הצתת מלון "אפנדי" בעכו, שגרם למותו של אבי הר אבן ז"ל, הסביר דובר המשטרה: "החקירה הזאת היא תחת צו איסור פרסום. כמובן שברגע שיש פטירה של אדם - מאמין שהחשד יהיה רצח. לא מעט חקירות שנעשות עם משטרת ישראל והשב"כ מסתיימות בהצלחה גדולה".