פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (שני) לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד דוד בוטיאר, שי שמחון ויעקב כהן לאחר שלקחו חלק באירועים האלימים בבת ים שכללו בין היתר תקיפה של אזרח ערבי. בוטיאר הואשם במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, גניבה ממניע גזעני, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני, שמחון הואשם בחבלה בכוונה מחמירה וחבלה במזיד ברכב וכהן הואשם בחבלה בכוונה מחמירה.

על פי כתב האישום, ב-12.05 החלה התארגנות שפורסמה ברשתות החברתיות לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלות אזרחים ערבים בטיילת בבת-ים. לאור הפרסומים, בשעות הערב הגיעו עשרות פורעים לרחוב בן גוריון בבת-ים, הפורעים החלו לנפץ חלונות של בתי עסק בבעלות אזרחים ערבים. כמו כן, קראו קריאות חוזרות ונשנות לפגיעה בערבים. 

בסביבות השעה 21:30 הגיע הקורבן עם רכבו אל הטיילת בעיר ונעצר בעקבות פקק תנועה שנוצר במקום. אחד הנאשמים, ניגש אליו ושאל לגבי זהותו. לאחר שהמתלונן השיב כי הוא הינו ערבי, הוטח לעברו אגרוף ממנו הצליח לחמוק. המתלונן אשר חש בסכנה, ניסה לברוח מהפורעים ונסע ברכבו לאחור, בעת שעשרות פורעים רודפים אחריו וצועקים לעברו, אך התנגש ברכב שעמד מאחוריו. בעקבות זאת, ניסה המתלונן לברוח בנסיעה מהירה קדימה אך התנגש ברכב נוסף ולא היתה לו דרך מילוט.

ביצוע הלינץ' בבת ים (צילום: דניאל אלעזר, חדשות הערב, כאן 11)
ביצוע הלינץ' בבת ים (צילום: דניאל אלעזר, חדשות הערב, כאן 11)


עוד עולה מכתב האישום כי לאחר ההתנגשות, הטיח כהן כוס ברכבו של המתלונן ובעט ברכב. בהמשך, תקפו הנאשמים  את המתלונן בצוותא עם עשרות אחרים. התוקפים הוציאו את המתלונן בכוח מהרכב, חשמלו אותו בשוקר, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו באגרופים, בבעיטות ובאלה טלסקופית ולאחר שניסה לקום על רגליו, התוקפים הפילו אותו בשנית והמשיכו להכות אותו בעצמה.

בעוד הקורבן שכב על הקרקע, שמחון היכה במכות אגרוף בראשו ובעט בפלג גופו העליון, בוטיאר בעט בראשו ובצווארו וכהן בעט בפלג גופו העליון. האירוע הסתיים רק לאחר שעוברי אורח הגנו על הקורבן והרחיקו את התוקפים. לאחר שפונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים, הפורעים וביניהם שמחון חבלו ברכבו, ניפצו את שמשות הרכב, שברו את המראות וניסו לעקור את דלתות המכונית. הפורעים היכו ברכב באלות ובבעיטות, זרקו חפצים ואופניים על הרכב וגנבו רכוש מהרכב.

כתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלונן חבלות חמורות בגופו: שברי ריסוק באף, שברים בארובות העין, שברים בשיניים, חתכים עמוקים בפנים ובראש, שטפי דם בפנים ובראש. בנוסף, נגרמו למתלונן חבלות וחתך בחזה אשר יצרו חזה אוויר וכן נגרמה לו בצקת בגרון. 

עורכי הדין אביב בר אור ועפרה קרמני אוטולנגי מטעם פרקליטות מחוז ת"א ציינו בבקשת הארכת מעצר הנאשמים עד תום ההליכים: "אופי העבירות המיוחסות למשיבים ונסיבות ביצוען, לרבות העובדה כי המעשים נעשו כחלק מגל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני – גזעני, מלמדים כי קיים יסוד סביר לחשש שהמשיבים יסכנו את ביטחון הציבור".