מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, הביע הלילה (בין שלישי לרביעי) עמדתו באשר להחלטת שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג, שקבע כי צילומים של לוחמת מג"ב בעיר העתיקה, שהועלו על ידי צעיר ערבי לרשתות החברתיות "מחמיאים להן" ואף הורה על שחרורו של החשוד במעשה. 

בפתח דבריו ציין כהן כי קביעת השופט עשויה להתפרש כגיבוי להתנהלות זו, ועל כן הדגיש: "אני רואה בחומרה רבה את אמירתו של כבוד השופט, שעלולה להתפרש כעידוד לפגיעה בשוטרים ובשוטרות וכמתן לגיטימציה להחפצת גופן של שוטרות ולוחמות מג"ב. יש בכך כדי לפגוע בכוח ההרתעה הכה חשוב לשם ביטחונה של המדינה".

כהן הוסיף: "החלטת השופט לנג וההד הציבורי שנגרם בעקבותיה, הביאו לפגיעה ממשית בקרב השוטרות והלוחמות, ובקרב כלל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל". הוא אף הסתייג מאמירות השופט והבהיר: "החלטתו אינה משקפת את מדיניות פיקוד מג"ב". 

כזכור, בסוף השבוע שעבר, המשטרה עצרה לחקירה תושב מזרח ירושלים בחשד כי נהג לשוטט ברחובות העיר ולצלם שוטרות וחיילות מג"ב במדים ולהבליט את איבריהן המוצנעים. על פי החלטת השופט, החשוד שוחרר ממעצר, לאחר שטען כי מדובר בסרטונים "המחמיאים לנשים".

בלשון ההחלטה נכתב על ידי השופט: "אין כל יסוד לטענה כי מדובר בפגיעה מכוח החוק למניעת הטרדה מינית או להעלבת עובד ציבור בפרסום התמונה". לבסוף ציין: "איני סבור כי יש מקום לשנות מהחלטתי משהפרסומים אינם פוגעניים, אלא דווקא מחמיאים לשוטרת".