לבית המשפט הצבאי יהודה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח לפני כחודש וחצי, בו נרצח יהודה גאוטה ז"ל ונפצעו שני אזרחים נוספים. 

כתב האישום מייחס למחבל מנתצר שלבי, תושב תרמסעיא, עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילה לעבירת הרצח), מספר עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, החזקת נשק ושיבוש הליכי משפט. עם הגשת כתב האישום, ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו של המחבל עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו.

מזירת האירוע בצומת תפוח (צילום: TPS) (צילום: TPS)
מזירת האירוע בצומת תפוח (צילום: TPS) (צילום: TPS)

בכתב האישום מפורט כיצד כחודש טרם הפיגוע החל שלבי לתכנן כיצד ירצח חיילים או אזרחים יהודים. שלבי ניסח צוואה, ועדכן את אשתו על קיומה. בהמשך החליט כי צומת תפוח הוא המקום המתאים ביותר לביצוע הפיגוע, עקב הנוכחות הרבה של אזרחים וחיילים במקום. הנאשם התאמן באקדח שהיה ברשותו, ותכנן לבצע את הפיגוע ביום שישי אך היות וחש ברע דחה את ביצוע הפיגוע לשבת, ובהמשך ליום ראשון.

עוד נכתב כי ביום הפיגוע עצר הנאשם בתחנה, נטל את האקדח הדרוך, קרא בקול "אללה אכבר", ודרך חלון הרכב הפתוח ירה מספר רב של כדורים ממרחק קצר לעבר האזרחים. בתוך כך, הוא חדל מהירי רק לאחר שקנה האקדח התפוצץ, והאקדח הפסיק לפעול.

בפיגוע נפצעו תלמידי ישיבת איתמר יהודה גואטה הי"ד, בניה רץ ועמיחי חלה. גואטה נפצע באורח אנוש, עקב פגיעת אחד הכדורים בראשו. הוא נלחם על חייו במשך ארבע ימים עד שנפטר מפצעיו. פרץ נפצע באורח קשה, הורדם והונשם, ועבר ניתוח בעמוד השדרה, הוא עדיין מאושפז וסובל משיתוק מהצוואר ומטה. חלה נפצע באורח קל.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה מסר כי "הגיע הזמן לעשות צדק ולשפוט את המחבל למוות. גם דרישה זו הינה רק חלק קטן משנדרש כדי להילחם באותם טרוריסטים שמקדשים את המוות".

הוא הוסיף כי "במקביל למשפטו של המחבל יש לשפוט את כל הסייענים ונותני המקלט שסייעו לו להימלט מכוחות הביטחון, ולהטיל עליהם עונשים כבדים על מנת לייבש את ביצת הטרור. בנוסף מוכרחים להגדיל את סל צעדי ההרתעה כנגד ביתו ומשפחתו של המחבל. הגיע הזמן שכל מחבל שפוגע בנו יידע שהוא ממיט אסון עליו ועל משפחתו".