ממשלת בנט-לפיד תושבע בעוד שעות ספורות, אז יסיים בנימין נתניהו את כהונתו הרצופה, בת 12 השנים, כראש ממשלת ישראל. האם ואיך חילופי השלטון בישראל ישפיעו על משפטו של נתניהו הנערך בימים אלה? פרשן המשפט של חדשות 12 ושדרן רדיו 103FM גיא פלג, התראיין הבוקר (ראשון) לתוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ואמר כי בית המשפט פועל בצורה עניינית. 

פלג טען כי השופטים לא עושים הנחות לתביעה ואמר: "מי שחשב שמדובר במשחק מכור, נדמה לי שיכול להתרשם שיש שופטים בירושלים והם עושים צדק ובוחנים את הדברים".

עוד ציין פלג כי במהלך השנים, שמו של נתניהו נקשר בלא מעט פרשיות, בהן פרשת עמדי ובר־און חברון. פרשן חדשות 12 הסביר כי קיים דיון ציבורי באשר להשפעה של הפן המשפטי על הפופולריות של נתניהו: "יש כאלה שהיו אומרים, העובדה שהפופולריות של נתניהו לא נסדקה באופן משמעותי, מוכיחה שהציבור הרחב לא מאמין לפרקליטות ולכתב האישום". 

"אני חושב אחרת", המשיך פלג, "אני חושב שגם אלה שבחרו ובוחרים בנתניהו לפחות בחלקם, אולי הגדול, באים ואומרים - בין שקיבל מתנות או לא, אלה לא הפרמטרים שעומדים לנגד עינינו בבואנו לבחור מי ינהל את ענייני המדינה".

בהמשך דבריו, העריך פלג שהמשפט שמתנהל נגד נתניהו הוא שחקן מאוד מרכזי בתמיכה שהוא זוכה לה בזירה הפוליטית: "אנו רואים שגם לאחר הודעת שימוע והגשת כתב אישום, יש קו רציף בשיעור התמיכה בנתניהו", אמר פלג והוסיף: "זאת אומרת שהמשפט פחות משמעותי מכפי שהערכנו", אמר.

כשנשאל, האם לאחר עזיבתו של נתניהו את המעון בבלפור עלולות לצוץ פרשיות חדשות, העריך פלג: "פרשיות חדשות תמיד יכולות לצוף בכל כיוון לגבי כל פוליטיקאי, אני חושב שאת ענייני נתניהו סרקו באופן מאוד משמעותי. בפרקליטות החליטו ללכת על הפרשיות המרכזיות. אני חושב שאם יתחילו לפתוח ערוצים חדשים זה עלול להיראות כרדיפה".