18 חודשי מאסר בפועל ועוד שנת מאסר על תנאי נגזרו על אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", שהורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע של קבלת דבר במרמה, עושק וניסיון לאיום ובעבירות מס והלבנת הון. בנוסף לכך, ברלנד ישלם קנס בסך 2,415,000 לטובת המדינה, תשלום פיצוי לנפגעי עבירותיו. 

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי "אין ספק בדבר חומרתם של המעשים בהם הורשע הנאשם, מעשים שנעשו בשיטתיות ומתוך תאוות בצע, תוך ניצול רגעי השבר בו היו מצויים המתלוננים ומצוקתם בשעתם הקשה ביותר". 

עוד נכתב כי "מהצהרות נפגעי העבירה שהוגשו עולה זעקתם של המתלוננים, ולא ניתן שלא לחוש את כאבם הרב ואת תחושתם הקשה, לאחר שנתנו אמונם ומבטחם בנאשם, שניצל אותם ברגעים של חולשה ומצוקה". 

"מעשים אלו מצדיקים ענישה מחמירה שתבטא את הסלידה ושאט הנפש של החברה ממעשיו הפסולים של הנאשם ומהפגיעה בערכים המוגנים בעבירות שבביצוען הורשע. בהקשר זה מקובלת עלי עמדת המדינה כי מתחם הענישה הוא 'שנות מאסר לא מעטות', כפי שטענה".

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר כי "ברלנד הורשע כי הציג מצגי שווא והונה, פעם אחר פעם, אנשים שביקשו לרפא ולעזור ליקיריהם בחולי ומצוקות שונות, וכן כי העלים הכנסות בעשרות מיליוני שקלים, והלבין כספים". 

עוד נאמר כי "העונשים אשר הוטלו על ברלנד מהווים מסר לפיו ניצול מעמד מנהיגותי-דתי לביצוע מעשי מרמה ועושק כלפי אנשים במצבי מצוקה בכסות של 'פידיון נפש', דינם מאסר משמעותי מאחורי סורג ובריח".

הפרקליטות ציינה כי היא רואה חשיבות בהודאה ולקיחת האחריות של ברלנד, בשלב מוקדם יחסית של ההליך והשגת הרשעה בכל ארבעת האישומים עליהם הועמד לדין. כמו כן נאמר כי "נלקחו בחשבון במסגרת הסדר הטיעון העובדה שבנוסף ל- 18 חודשי המאסר מאחורי סורג ובריח, נמצא ברלנד במשך 8 חודשים במעצר בית באיזוק אלקטרוני כשהוא מורחק מקהילתו ותחת תנאים מגבילים נוקשים. עוד הובאו בחשבון, גילו המתקדם, ומצבו הבריאותי, אשר הקשו על ניהול ההליך עד כה, והיוו שיקול נוסף בחשיבות הרשעתו של ברלנד כעת ולא בעוד מספר שנים".