"הרגשנו מההתחלה שיש פה משפט מוטעה": הרצח של תאיר ראדה ממשיך לזעזע את המדינה, ובמשך 15 שנה לא ברורה לחלוטין זהותו של הרוצח האמיתי, זאת למרות שערכאות בית המשפט השונות הרשיעו שלוש פעמים את רומן זדורוב. בימים אלו, טרם משפטו החוזר של זדורוב, שנקבע על ידי שופט העליון בדימוס, חנן מלצר, עיניהם של הציבור והתקשורת נשואות לאולם בית המשפט שידון שוב בראיות.

אימה של הנרצחת, אילנה ראדה, סיפרה היום (שני) לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM על התחושות הקשות בחוסר הוודאות שהיא שרויה בו כל כך הרבה זמן: "הבטחתי לעצמי לדעת את האמת כולה".

"בתור משפחת הקורבן, אסור לנו לקבל את החומר (הראייתי) או לדעת את מה שבית המשפט חושף, וכשהגענו שנה אחרי למשפט הבנתי שאני חייבת להיות בכל דיון ודיון, למרות הקושי", סיפרה ראדה. "זה לנתק את החיים ולנסוע פעמיים בשבוע לנצרת, במשך 4 שנים. לא הייתי סולחת לעצמי אם לא הייתי שם".

לאורך השנים אילנה טענה במספר הזדמנויות כי הרוצח אינו מי שהורשע: "אני רוצה לדעת את האמת, ורוצה לדעת את הדברים שקושרים את בתי לרוצח. כבר מההתחלה הרגשנו שיש פה משפט מוטעה. אני זוכרת שאמרתי שפסק הדין כבר כתוב, וכולם אמרו שזה משפט פלילי ויש עוד תהליך. אני ידעתי שפסק הדין סגור".

תאיר ראדה, אילנה ראדה (צילום: %אבשלום ששוני%)
תאיר ראדה, אילנה ראדה (צילום: %אבשלום ששוני%)

"אני אגיע לכל הדיונים", הבטיחה ראדה, "זה מאוד חשוב לי". "נוכחתי לדעת שלא הטלוויזיה ולא העיתון ולא הפרוטוקלים מראים את האמת. אם אתה לא רואה את הלך הרוח ואת ההתנהלות בבית המשפט - אתה לא רואה את האמת", הוסיפה. "אני רוצה לראות איך הפרקליטות מציגה את הטיעונים ואיך השופטים מתייחסים. זה לא קל. נאמרים שם דברים קשים, יש שם תמונות קשות. אני לא אוותר על למצוא את האמת. יש הרבה ממשפחות הנרצחים והנרצחות שלא מגיעים לאף דיון, בגלל הקושי, אבל זו המציאות - והמציאות שלי נמצאת בסימן שאלה גדול".