ניצחון לאמיר אוחנה: בית המשפט השלום בתל אביב דחה היום (שלישי) את תביעת הדיבה בסך חצי מיליון שקלים שהגיש ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4,000, נגד השר לשעבר אמיר אוחנה, לאחר שזה חשף במליאת הכנסת תרגיל חקירה שנעשה לחפץ תוך הפרת צו איסור פרסום.

השופטת כוכבה לוי קבעה בהחלטתה כי הנאום שנשא אוחנה בעת שכיהן כשר המשפטים מעל מליאת הכנסת, בו חשף פרטים אסורים בפרסום הנוגעים לחקירתו של חפץ, חוסה תחת החסינות המהותית של חברי כנסת ועל כן אין מקום להמשיך ולברר את התביעה.

עו"ד שלומי וינברג, בא כוחו של אוחנה, מסר בתגובה להחלטת השופטת: "אני מברך על המסקנה המשפטית הצודקת ואף המתבקשת מאליה של בית המשפט הנכבד לפיה החסינות חלה ודינה של התביעה להידחות". 

כזכור, חפץ הגיש תביעה בסך חצי מיליון שקלים נגד השר לשעבר בגין חשיפת פרטי חקירתו. על-פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי דינו רון אביב ואילן סופר, אוחנה ביצע עוולות נזיקיות שונות כלפי חפץ, "לרבות לשון הרע קשה וחמורה, פגיעה בפרטיותו ועוד, תוך שהנתבע חותר למקסם את נזקי התובע, מתוך כוונת זדון ברורה וטהורה ובלא כל צידוק". 

"שר המשפטים ניצל באופן פסול, בזוי וזדוני את בימת הכנסת כדי לפגוע בניר חפץ ובמשפחתו ולנסות להדיח אותו מעדות האמת שמסר לרשויות האכיפה. אם מר אוחנה בונה על כך שמסך החסינות יציל אותו ממעשיו החמורים, כפי שתכנן כשהקריא את הנאום הפוגעני מן הכתב, טעות בידיו".

בכתב התביעה כתב חפץ: "ביום רביעי, 6.11.2019, לקראת פרסום החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה בעניין השימוע שנערך בפניו בנוגע לחקירות רה"מ בכלל, ותיק 4000 בפרט, התייצב הנתבע על דוכן הנואמים במליאת בית המחוקקים של מדינת ישראל, אחז בידיו דפים כתובים של נאום, שהוכן מראש, והקריא בפני קהל הנוכחים, לרבות כתבים, צלמים ומקליטים של אמצעי התקשורת השונים, את הפרסום הזדוני".