המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים, כתב אישום נגד שוטר מג"ב, בן 20, בגין המתתו בקלות דעת של איאד אל חלאק בן ה-31, לפני כשנה.

שחזור הריגתו של איאד אל חאלק

חלאק, בעל הצרכים המיוחדים, עורר חשדם של שני שוטרים שהוצבו באזור העיר העתיקה, בהסתמך על מאפיינים מסוימים בהתנהגותו. השניים חשדו כי מדובר במחבל שמטרתו לפגע ובהמשך, אחד מן השוטרים פתח במרדף אחריו, יחד עם מפקדו, תוך שקראו לו בעברית ובערבית להזדהות. 

משלא עשה כך, ירה המפקד לעבר רגלו של איאד, אך לא פגע בו. השניים המשיכו במרדף אחריו, עד שלבסוף נעמד מולם, השוטר ביצע ירי לעברו והצליח לפגוע בבטנו והוא נפל על הקרקע. לאחר מכן, ניסו השוטרים לתחקר אותו, אלא שהשוטר ירה בו פעם נוספת וכתוצאה מכך, איאד מת.

עורכות הדין ליאת יונניאן וקרן לביא מהמחלקה לחקירות שוטרים ציינו: "מדובר באירוע קשה ומצער שגרם למותו של צעיר בעל צרכים מיוחדים. ההחלטה על העמדתו לדין של השוטר היורה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע של השוטר. הירי שביצע השוטר לעבר איאד התרחש כאשר המנוח לא החזיק דבר בידיו ולא ביצע פעולה שהצדיקה את הירי לעברו. השוטר ירה לעברו תוך שהוא נוטל סיכון בלתי סביר שהוא יגרום למותו ולכן נמצא, כאמור, כי יש מקום להעמידו לדין".

בתוך כך, יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, גינה את חומרת האישום נגד השוטר וכתב: "המתה בקלות דעת הוא אישום מרתיח ומבזה שמתיר לרצוח כל פלסטיני שלא בא טוב בעין לשוטר או חייל. סיום הכיבוש הוא צדק לאיאד".