בית המשפט המחוזי בלוד קיבל הבוקר (שישי) את ערר המשטרה והאריך את מעצרו של השיח' יוסף מחמד אלבאז מלוד, בארבעה ימים.  שופטת המחוזי מיכל ברנט הפכה את החלטתו של ביהמ"ש השלום מאתמול, תוך שהיא אימצה את עמדתה של המשטרה לפיה מדובר במי שחשוד בעבירות של הסתה ופגיעה בשוטרים. 

במשטרה רואים בחומרה את מעשיו של החשוד, הן בשל העובדה שמדובר בהסתה לפגיעה באנשי חוק וגורמי אכיפה, ובעיקר בשל העובדה שמדובר בתקופה קשה ורק לאחרונה נרגעה העיר מהפרות סדר אלימות.

כזכור, במהלך הלילה שבין רביעי לחמישי נעצר אימאם המסגד הגדול בלוד, על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורות ובין לאומיות (יאחב"ל) בלהב 433 במשטרה, זאת בעקבות פרסום פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו קרא לכאורה לפגוע בשוטרים. 

בפוסט נכתב: "הדלת הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק.." החוקרים ייחסו לאלבאז עבירות של חשד להסתה ואלימות, טרור ואיומים. בהמשך, ביקשה המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו, אולם בית השמפט הסתפק בשחרורו למעצר בית. המשטרה הגישה ערר על כך ואיש הדת המשיך להישאר במעצר עד התקבלות תשובה מבית המשפט.  

כאמור, הבוקר קבע בית המשפט כי הוא מקבל את דרישת המשטרה והאריך את מעצרו של השייח' עד יום שני. 

עם מעצרו אמר חבר הכנסת איתמר בן גביר: "שמח שהמשטרה נענתה לפנייתי. השלב הראשון במעצרו של המחבל הרוחני מבורך, עכשיו הגיע השלב למצות איתו את הדין ולהושיבו בכלא ולעקוב שלא ימשיך גם משם להפיץ את דברי השטנה וההסתה נגד יהודים. אמשיך להאבק נגד הסתה לטרור ונגד מחבלים באיצטלה רוחנית, אין להם זכות לרגע אחד של נחת".