מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, העביר היום (ראשון) לשר לביטחון פנים עמר בר-לב, מסמך המפרט את השתלשלות האירועים שאירעו אתמול, בדיר אל-אסד. בנוסף, חוקרי מח"ש אספו את נשקם של אנשי הביטחון המעורבים, על מנת לאתר את הנשק שגרם לפציעת האזרח. באירוע, כזכור, נפצעו שלושה שוטרים ואזרח תושב המקום, שמצבו הוגדר קשה.

כלל הנשקים שנאספו יועברו לבדיקה במעבדה לזיהוי פלילי. השוטרים והלוחמים שהיו מעורבים באירוע, קיבלו נשק חלופי וימשיכו בתפקידם. במקביל, חקירת האירוע נמשכת. 

העימותים בדיר אל אסד. צילום: אנשי הדממה

בתוך כך, יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר מסר בתגובה להחרמת אקדחי השוטרים כי "מח"ש חצתה קו אדום בהחלטתה להחרים את אקדחי השוטרים, שלצערי, פעלו שלא כדין, ולא ירו כדי להגן על חייהם. בהחלטה זו משדרת מח"ש מסר מסוכן, כי חיי דם השוטרים הפקר. במקום להעניק לשוטרים כח וגיבוי להגן על עצמם ועל חיי האזרחים, עושה מח"ש את הפעולה ההפוכה ומחרימה את כלי הנשק שנועד להגן על עצמם מפני סכנת חיים".

כזכור, אתמול הגיעו השוטרים ליישוב, לאחר שנשמע ירי במקום. עם הגעתם, הובן להם כי מדובר בירי שבוצע כחלק מחתונה, אלא שהכוחות היו נחושים לאתר נשקים בלתי חוקיים. אז החלו עשרות אורחים להתגודד סביב הכוחות, ואף הציתו שתיים מניידות המשטרה.