הלינץ' בעכו: היחידה המרכזית של המשטרה במחוז חוף והשב"כ הודיעו היום (שני) כי בפעילות משותפת נעצר בשבועות האחרונים חביב אבו חביב בחשד למעורבות בביצוע הלינץ' בעיר בתחילת חודש מאי. על פי כתב האישום, במהלך האירוע יידה אבנים לעבר יהודי בעת שהיה בדרכו לביתו וכן בהשתתפות בהתפרעות שהביאה לרגימת רכבו באבנים של קורבן נוסף ואיבוד שליטה ברכב בו נהג לאחריו הוכה קשות על ידי מתפרעים. 

מחקירתו של אבו חביב עלה כי ביום האירוע, בעת ששוטט ברחוב, חבר לחבורת צעירים ערבים וביחד הם יידו אבנים לעבר אזרחים יהודים. במקביל, יהודי תושב העיר שהשתתף בתהלוכה במקום סמוך, חש כי הרוחות מתלהטות עקב יידוי האבנים וכי נשקפת לו סכנה ולכן החליט לעזוב את התהלוכה. בעודו רץ ברחוב, הבחין בו החשוד ונטל אבן מהכביש, רץ לעברו ומטווח קצר של כשני מטרים הטיח את האבן לאזור ראשו.

המהומות בעכו (צילום: רוני עופר, פלאש 90)
המהומות בעכו (צילום: רוני עופר, פלאש 90)

כתוצאה מהחבטה נפל הקורבן על הקרקע ובעודו שוכב עמד החשוד ויידה לעברו אבן נוספת כשבמקביל חשודים נוספים היכו אותו באמצעות אבנים, מקלות ובעיטות בכל חלקי גופו. לעזרת הקורבן נחלצו אזרחים וקצין משטרה שירה באוויר על מנת להרחיק את החשוד ואת האחרים שנמלטו מהמקום. כתוצאה מכך נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי.

בהמשך, התגודד הנאשם יחד עם צעירים ערבים נוספים מרביתם רעולי פנים וחמושים במקלות ואבנים ויחד הם התפרעו במקום ויידו אבנים לעבר רכב של משטרת ישראל וחסמו את נתיבי הנסיעה ברהיטים וחפצים שונים. בעוד החשוד נמצא במקום ואוחז בידיו באבנים, רגמו צעירים אחרים את רכבו של מור ג'נאשווילי שאיבד שליטה על הרכב והתנגש בחומה במקום. לאחר מכן נמלט מור מהרכב והוכה קשות ע"י המתפרעים במקום. רק לאחר הגעת כוחות המשטרה נמלט החשוד מהמקום.

בתום החקירה ובהתאם לממצאיה, הגישה הבוקר פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגדו ובמסגרתו יוחסו לו ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, ניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות והתפרעות. כמו כן במסגרת כתב האישום הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.