במהלך החודשים האחרונים יחידת להב 433 במשטרה הפעילה סוכן סמוי שהביא למעצרם של 16 חשודים בגין ייצור, אחזקה, הברחה וסחר באמצעי לחימה, כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. התיק מלווה ומטופל ע"י התביעה הצבאית בשומרון.

כאמור, הבוקר פשטו לוחמי יחידת אתג"ר, היחידה המיוחדת הגדעונים (יח' 33) בלהב 433, והימ"מ של מג"ב, ביחד עם יחידות מיוחדות מצה"ל, על בתיהם של עשרות חשודים פלסטינים שעסקו בסחר, הברחה והפצה של אמל"ח, שחלקו בייצור מקומי, מיהודה והשומרון לישראל.

במהלך החקירה שהובילה למעצרים האמורים, הופעל במשך חודשים סוכן משטרתי סמוי ע"י מחלק הסוכנים בלהב 433. סוכן זה חשף חוליות מרכזיות בשרשרת ביצוע עבירות, שכללו בלדרים שהבריחו לארץ כלי נשק, שחלקם עברו תהליך הסבה מאיירסופט לכלי נשק "חיים" שיועדו לפעילות פשיעה וירי בתחומי הארץ.

הסוכן, שפעל בזירה מורכבת, רכש את אמונם של החשודים וקנה בעסקאות אמל"ח עשרות כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, M-16, תת מקלע מסוג קרלו ואקדחים מסוגים שונים. מדובר ב-25 עסקאות ו-29 נשקים שנרכשו בהפעלה.

החשודים שנעצרו הבוקר הובאו לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של ייצור ואחזקת אמצעי לחימה, קשירת קשר לפשע וסחר באמל"ח - כל אחד על פי חלקו בעבירות האמורות. בהמשך היום, יובאו העצורים בפני בית משפט צבאי לשם דיון בבקשה להארכת מעצרם.