270 השוטרים שגייסה המשטרה בתקופת הקורונה וסופחו לטיפול באכיפה, נותבו לטיפול בשבים מחו"ל ושובצו בשדה התעופה, כך נודע היום (שלישי) ל"מעריב". מנהלת הקורונה ממשיכה בפעילותה השוטפת, ללא שינוי בשלב זה. 

בדיקות מהירות בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני

מה-21 במאי ועד ל-21 ביוני, רשמה המשטרה 131 דוחות בגין עבירות על מגבלות הקורונה, בדגש על הפרות בידוד. במשטרה ציינו כי מדובר בקנסות הנרשמים בסכומים של בין 3,500 שקלים ל-5,000, על פי סעיף העבירה.

חקירות פליליות לעומת זאת, נפתחות רק במקרים בהם עולה החשד להפצת מחלה מכוונת. מקרים כדוגמת אלו בבנימינה ובמודיעין, נבדקים בימים אלו, ובמידת הצורך, באם יתעורר החשד, תפתח חקירה פלילית. מאז ראשית הקורונה נפתחו במשטרה יותר מ-500 חקירות פליליות, בנוסף לקנסות, שנרשמו לאלפי מפרי בידוד, נגדם לא נפתחו חקירות. 

בעצה אחת עם הפרקליטות הוחלט, על מנת למנוע מצב של חוסר שוויון ואכיפה בררנית לכאורה, להמיר את כל תיקי החקירה לקנסות, והתיקים הפליליים בגינם – נסגרו. בין המקרים המפורסמים בו נפתחה חקירה פלילית, היה אירוע הפצת המחלה הראשון שאירע בחנות הפיראט האדום באור יהודה. אולם בעניינו לא הוגש כתב אישום.

גורמים במשטרה מציינים כי מחודש מרץ האחרון בעקבות החלטות של הדרג המדיני אנחנו אוכפים עבירות של מפרי בידוד תוך מתן עדיפות לטיפול בשבים מחו"ל. נכון להיום יוצאים במהלך יממה כ–30,000 איש דרך נמל התעופה, והצפי הינו ל-100 אלף איש ביממה. המשטרה מבצעת ביקורים פיזיים של 1,000 בני אדם בכל מחוז, למעט מחוז ש"י שם נאמד על 500 ובשישי ושבת מחצית הכמות.

החל מהיום יש חובת עטיית מסיכה בנתב"ג והאכיפה תתבצע מיד עם חתימה על מסמך. נציין השוטרים שגוייסו היו אמורים לסיים את עבודתם בעוד עשרה ימים וראש הממשלה נעתר לבקשה להאריך את תקופת העסקתם על מנת שיוכלו לטפל באכיפה. ישנם 29,747 מחוייבי בידוד נכון להיום.

המשטרה מתכוונת לבצע אכיפה גם לילדים מעל גיל 12 ומתחת לגיל 12 יתבצע טיפול לחילופין חקירה כנגד ההורים כמו במקרה במודיעין שבו נפתחה חקירה בגין הפרת חובת בידוד בנסיבות מחמירות וזאת לאחר שההורים שלחו את הילדים לבית הספר למרות חובת הבידוד עקב שובם מחו"ל לארץ.