שלוש גננות נעצרו הלילה (שישי) בחשד להתעללות בפעוט במעון פרטי בעיר שדרות. שתיים מהחשודות המנהלות את המעון יובאו הבוקר להארכת מעצרן בבית משפט השלום באשקלון. החקירה החלה לאחר שסבתו של הפעוט כתבה פוסט בפייסבוק בה סיפרה על ההתעללות לכאורה.

המשטרה זימנה אותה להגיש תלונה, לפיה כאשר הגיעה למעון באמצע היום לבקר את נכדה כבן השנה ושמונה חודשים, והבחינה בו כי הוא עטוף וקשור במיטה ללא יכולת לזוז.

אתמול המשטרה החלה בחקירת אמינותו של הפוסט. בעקבותיו הפרטים זומנה כותבת הפוסט למשטרה למסור עדות במטרה לבחון האם מדובר באירוע אמת שהתרחש באותו גן ילדים.

מנגד, באחת התגובות לפוסט כותבת אמא לשני ילדים באותו גן: "שני הילדים בגן הזה, יישארו בגן הזה. כותבת הפוסט שקרנית. היינו , ראינו מצלמות, שמענו הקלטות הכל בסדר. שכותבת הפוסט תתבייש בהתנהגות שלה כלפי הנכד שלה". לעומתה אמא אחרת ציינה כי "יש פה תגובה שנמחקה ומזל שהספקתי לצלם. אמא בגן מודה שזאת שיטה בגן לקשור ילדים ולהרגיע אותם".

דורית חזן, יו"ר ארגון הגננות הגיבו לתיעוד מתוך המעון בשדרות: "התיעוד שעלה לרשת מחריד. זו התנהגות מזעזעת שמחייבת אכיפה וענישה. שוב אנו רואים כמה נחוץ לפקח גם על מעונות היום והגנים הפרטיים ולאפשר רק למטפלות מוכשרות ומוסמכות לטפל בילדינו. ארגון הגננות דוחף שנים להעברת האחריות למשרד החינוך והדבר קורם עור וגידים בימים אלה אך הדרך עודנה ארוכה".

מעיריית שדרות נמסר בתגובה: "עם היוודע דבר המקרה, ועל-אף העובדה שמדובר במעון פרטי, הנחה ראש העיר, אלון דוידי, את גורמי הרווחה והקליטה בעירייה לאתר את הורי ילדי המעון ולתת להם את כל הסיוע הנדרש - נפשי, סוציאלי ובכלל. העירייה נמצאת בקשר מתמיד עם משפחת הילד. בנוסף, העירייה נערכת לפתיחת מסגרת חלופית לילדי המעון מכיוון ששתי עובדות צוות נעצרו ואחת נוספת במעצר בית. העירייה תעדכן את ההורים על המסגרת החלופית ומועד הפעלתה ותאפשר להם להביא את ילדיהם אליה".

ראש העיר אלון דוידי מסר כי "כולנו הזדעזענו מתמונת הילד הקשור. אני מודה לסבתו של הילד על הערנות ולמשטרה על מהירות התגובה. נמתין למיצוי החקירה ולהחלטות בהתאם. מכאן אני קורא לממשלת ישראל לטפל סוף כל סוף בנושא הפיקוח על המעונות והגנים הפרטיים כדי שמקרים מסוג זה לא יישנו. נמשיך ללוות את הורי הילדים ונסייע להם ככל שיידרש".