יוסף ג'רושי, רעייתו נואל ובתם בת ה-16 נורו למוות אתמול בעת שנסעו ברכבם סמוך לצומת עילבון בצפון. בהמשך התברר כי השלושה עברו לפני כחודש וחצי מרמלה לכפר דיר חנא מחשש שסכסוך פלילי במשפחה המורחבת יגיע עד אליהם.

ראש עיריית רמלה לשעבר, יואל לביא שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לסכסוך במשפחת ג'רושי: "זה סיפור עצוב של רצח על ידי בני דודים, האחד את השני. אפילו לא בני דודים כמו אצל האשכנזים אחד בניו יורק והשני בלונדון. פה מדובר באנשים שגדלים באותה החצר. אחד גידל את השני ומערכת היחסים שם הייתה מאוד קרובה".

"הסיפור מתחיל ברצח של חמודה אל מוגרבי, איש עסקים שניהל בתי קזינו בהצלחה רבה, עם קשרים מרובים בנסיכויות המפרץ, והוא נרצח כרעם ביום בהיר ב-03:00 לפנות בוקר ומפה מתחילה הסאגה. המשטרה פענחה את הרצח הזה וכתוצאה מכך הסיפורים בתוך החמולה התפשטו באופן כזה שזה נעשה מתוך אחד מבני הדודים", אמר לביא.

לדבריו, בעקבות התפשטות השמועות, בוצע ניסיון הרצח של זייד ג'רושי ברמאללה, לאחר מכאן רצח של שלושה מאלה שניסו לרצוח אותו בצומת לוד-בן שמן ובהמשך רצח חאתם ג'רושי במסגד אל-אקצא במהלך תפילת הרמאדן. "שישה אנשים דקרו אותו, אני חושב שיודעים את הזהות שלהם, אתמול זה הסתיים ברצח של יוסוף, אחיו של זייד".

בהמשך, ציין לביא כי יש הסבורים שמדובר על רקע כספי ויש המעריכים כי המניע הוא קנאה. "המעמדות והסטטוס הכלכלי שונים מאוד, אם אני לוקח את חמודה אל מוגרבי שהיה כפי שכונה 'שר האוצר' של משפחת ג'רושי הבחור היה איש מקסים, אנחנו מכירים ברמה האישית, היה שחקן כדורגל בבית"ר רמלה". 

כמו כן, ראש עיריית רמלה לשעבר סבר כי המשטרה היא זו שיכולה להביא ולפעול לפתרון הסכסוך במשפחה אך, "צריך לכנס אותם ולדבר איתם. אני פגשתי את אחיו של חאתם לפני כשלושה חודשים ושאלתי למה אי אפשר להגיע להסדר. יש פה אובדן אמון של בני דודים האחד בשני, לא מאמינים. המשטרה? יכולה חד משמעית להביא את הצדדים, לא לבד, היא צריכה גורמים נוספים שיהיו מעורבים. יכולים להביא אותם לידי גמר סכסוך הדמים כי המעגל לא נסגר ברצח של יוסוף". 

בסיום, אמר לביא כי צריך לנקוט בפעולות לא שיגרתיות והתריע כי "הבעיה יותר חריפה ממה שמדמיינים, עצם קיומו של נשק והשימוש בו גורם למעשים שלא מדמיינים בחברה היהודית. יש פרוטקשן בתוך המשולש כנגד המגזר הערבי על ידי בני המגזר. יש פרוטקשן פוליטי – כופים על אנשים מה להצביע, מחליפים קלפיות אם צריך".