הפסיכיאטרית המחוזית המליצה היום (שני) לאשפז את עמית אלמוג, הנאשם ברצח בת זוגו מאיה ווישניאק, בבית חולים פסיכיאטרי להסתכלות חוזרת, בשל הדרדרות במצבו הנפשי. במסגרת ההסתכלות, תבחן השאלה האם הינו כשיר לעמוד לדין. זאת, לאחר שלפני כחודשיים נמצא כשיר לעמוד לדין.

משפחת ווישניאק בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני

לפני כשבוע נפתח המשפט בעניינו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שבמרכזו, הקראת האישום נגדו, עליו אמור היה להשיב באם מודה במעשיו או כופר בהם. 

עו"ד הדין אורית חיון ועו"ד דין כוכבי, המייצגים את הנאשם עמית אלמוג, מסרו כי "חלה הדרדרות קשה במצבו הנפשי של עמית, במהלך מעצרו בבית המעצר. בתקופה האחרונה הוא אינו יכול להיעזר בעורכי דינו,  וסובל מהתקפים פסיכוטיים והזיות. פסיכיאטר שבדק אותו מצא שהוא לא כשיר כעת לעמוד לדין ולכן בית המשפט ביקש גם התייחסותו של הפסיכיאטר המחוזי. לאחר שנבדק על ידי הפסיכיאטר המחוזי, הומלץ לאשפז אותו בבית חולים פסיכיאטרי, לצורך הסתכלות מעמיקה. מדובר בשינוי חזית, שכן לא רק שלטעמנו עמית לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע העבירה, כעת בנוסף אינו מסוגל לעמוד לדין. בכל מקרה יש להמתין לתוצאות ההסתכלות ולאחריה יוכרע מצבו".

על פי כתב האישום שהוגש לאחרונה, בין אלמוג למנוחה התקיים קשר רומנטי והוא שקל להביא למותן של המנוחה, אמו ואחותו לפני ה-16 במאי. ביום שבת, בתאריך זה, הגיעה ווישניאק בצהריים לדירתו של אלמוג ברמת גן. בשלב מסוים לאחר הגעתה, הוא החליט להמית אותה והמתין שאחותו תצא מהבית לשם כך. אלמוג חנק את המנוחה בכך שלפת את צווארה בזרועו וחסם את פיה. מותה של המנוחה נגרם כתוצאה מתשניק בעקבות לחץ שהופעל על הצוואר.