כתב אישום צפוי לגשת נגד שני פעילי ארגון "בצלם", בחשד שהציתו שדה קוצים סמוך לקרית ארבע. משטרת מחוז יהודה ושומרון סיימה את חקירתה בעניין, ולאחרי כן נעצרו השניים. בימים האחרונים הועבר חומר החקירה לתביעה הצבאית, במטרה להגיש נגדם את כתב האישום. 

העצורים הם הפעילים המוכרים עימאד אבו שמסייה  ועארף ג'אבר. אבו שמסייה הוא צלם של ארגון "בצלם" ורכז ארגון Human Rights Defenders. בין השאר צילם את פרשת אלאור עזריה. כמו כן הוא השתתף בכנס למען ה- BDS ופעיל לשחרור מחבלים פלסטינים.

חבר הכנסת לשעבר, מיכאל בן ארי, פרסם את תגובתו למעצרם של השניים, בחשבון הטוויטר שלו: "הפתעה. אני בטוח שיריב אופנהיימר ותג מאיר וזהבה והדובים ימהרו לגנות".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", מסר בתגובה: "אין זו הפעם הראשונה שמתגלה קשר בין פעילים בארגוני תעמולה אנטי ציוניים הפועלים במימון ממשלות זרות והקרן לישראל חדשה לבין מעשי טרור. מבחינת המחבלים ומבקשי רעתה של ישראל מדובר בפעילויות שונות באופיין אך בעלות אותה מטרה.  לעיתים נמצא כי מדובר באותם אנשים.

"הארגון האנטי ציוני "בצלם" מעולם לא עשה דבר ולו חצי דבר טוב עם מליוני הדולרים שהוא ניזון ממדינות זרות אלא רק מתפרנס מקיומו של הסכסוך ודואג להנצחתו. על ממשלת ישראל לפעול באופן מיידי לצמצום המימון של ממשלות זרות לארגוני דה לגיטימציה הפועלים בישראל".