החלטתו של פרקליט המדינה עמית איסמן למנות צוות שילמד מחדש את תיקו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה, כדי לשקול אם לקיים משפט חוזר בפרשה, מעוררת ציפייה בקרב משפחתה של ראדה, שמקווה כי יימצא האדם שביצע את הרצח בדצמבר 2006 בבית ספר בקצרין.

רומן זדורוב בבית המשפט. צילום: שלומי גבאי, וואלה!

הצוות שהוקם על ידי איסמן כולל פרקליטים בכירים ממחוזות שונים שלא עסקו בתיק בעבר, ומהם ביקש פרקליט המדינה ללמוד מחדש את התיק והראיות שהצטברו בו. "משפט חוזר לזדורוב זה תרחיש שלקחנו בחשבון ואנחנו מתכוננים אליו", אמרה אתמול אילנה ראדה, אמה של תאיר, שהוסיפה: "אנחנו רוצים שתיק הרצח ייפתח. יש מכלול של דברים שלא הובאו לבית המשפט עד היום. נעשו טעויות רבות בניהול התיק. אני אמשיך ואיאבק עד שאמצא את מי שביצע את הרצח".

לגבי האפשרות שזדורוב ישוחרר ולא יימצא אדם אחר שיואשם ברצח אמרה ראדה: "יש לי הערכה לגבי מי עומד מאחורי הרצח, ואני מקווה שפרקליט המדינה החדש ילך עם האמת וינקה את הריקבון שבמערכת".

בתוך כך, פרקליטות מחוז צפון הגישה אתמול בקשה לבית המשפט המחוזי בנצרת לדחיית מועד הדיון בבקשתו של זדורוב להשתחרר ממעצר, שנקבע למחר. השופט ערפאת טאהא נענה לבקשה ודחה את הדיון ל־26 ביולי. בד בבד, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת השופט אשר קולה נענה לבקשה נוספת שהגישה הפרקליטות, בהסכמת ההגנה, למתן ארכה עד ל־15 ביולי, לשם מתן הודעה על החלטתה בדבר ניהול משפט חוזר בעניינו של זדורוב.

בבקשה המוסכמת נאמר כי לבקשתו של בא כוחו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, נערכה פגישה בין הלוי לפרקליט המדינה איסמן וגורמים בפרקליטות, שבמהלכה פרס הסנגור שלל נימוקים שנועדו לשכנע כי אין מקום לקיים משפט חוזר בעניינו של זדורוב.

כדי לאפשר את השלמת בחינת העניין על כל היבטיו, וכן את טענותיו של עו"ד הלוי, התבקש בית המשפט לתת ארכה למסירת ההחלטה בדבר ניהול המשפט החוזר. כאמור הבקשה נענתה בחיוב.