אמירה מפתיעה: גורם בכיר במשטרה טען כי מרבית הפשיעה החמורה בחברה הערבית נגרמת על ידי משתפי פעולה עם השב"כ - כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 12. 

לפי הדיווח, הגורם אמר בדיון שנערך במטה הארצי כי העבריינים שמחוללים כיום את הפשיעה החמורה הם ברובם סייענים או משתפי פעולה של השב"כ. "במצב הזה ידיה של המשטרה כבולות", הגורם. "לא ניתן לגעת באותם סייענים שנהנים מחסינות".

מהשב"כ נמסר בתגובה: "הטענות שהועלו על כך שמרבית המעורבים באירועים באלימים הם סייעני שב"כ הן שקריות, חסרות כל יסוד ואין כל קשר בינן לבין הנתונים העובדתיים העולים מחקירת הפיגועים ומכתבי האישום.פעילות השב"כ בחודשים האחרונים הביאה למעצרם של מאות חשודים שהועמדו לדין עשרות מהם בגין עבירות טרור חמורות על רקע לאומני".

ממשטרת ישראל נמסר: "בין הגופים קיים שיתוף פעולה הדוק ופורה שמוכיח את עצמו מדי יום בסיכול ומניעה של פעילות טרור. לראיה, רק בשבועות האחרונים עם חקירות משותפות שהובילו לכתבי אישום באירועים הקשים בגל ההתפרעויות שפקד את המדינה. כל ניסיון להציג מתיחות או עמדות מנוגדות חוטא לאמת ושני הארגונים ימשיכו לפעול יחד למען ביטחון אזרחי ישראל".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, אמר בתגובה לטענות המשטרה: "המשטרה מודה הערב בכך שאינה אוכפת את החוק נגד ראשי ארגוני הפשע. בין אם מעורבות השב״כ בקרב האזרחים הערבים היא סיבה או תירוץ, התוצאה היא אחת: למעלה ממאה נרצחים בשנה. 
שפיכת הדם חייבת להפסק. וועדת חקירה עכשיו".