המשטרה פתחה הבוקר (ראשון) בחקירה בחשד לרצח בכפר קאסם. בבית החולים בלינסון בפתח תקווה נקבע במהלך הלילה מותו של אחמד עיסא, הקטין בן ה –17 שפונה במהלך הלילה של מוצא"ש לבית החולים בלינסון כשהוא פצוע מדקירה ודריסה ומצבו אנוש. צוות הרופאים ניסה לבצע בו מספר פעולות החייאה, הוא הוכנס לחדר ניתוח אולם בהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותו בבית החולים. המשטרה פתחה בחקירה ולפנות בוקר עצרה שני חשודים בני 20 תושבי כפר קאסם כחשודים במעורבות במעשה.

במוצ"ש סמוך לשעה 22:00 בלילה התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח אודות שני פצועים שפונו מכפר קאסם לבית החולים בלינסון ושניידר כשאחד מהם פצוע מדקירה ומצבו אנוש. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה והחלו בחקירת האירוע שהרקע שלו פלילי,  לרבות איסוף ממצאים וגביית עדויות. במקביל כוחות משטרה יצאו לסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשוד שנמלט מהזירה, כך עולה מהעדויות.

גורמים במשטרה מעריכים כי ויכוח או סכסוך בין שני צעירים גלש לפסים אלימים שעה שהקורבן עיסא, נדרס ונדקר במטרה לגרום למותו. קטין בן 16 שהיה במקום וניסה להניס את הרוצח, נפצע באורח קל. במשטרה החלו באיסוף מצלימות אבטחה שלא מן הנמנע שתיעדו את הרצח המזעזע.

מעדויות ראשונות שנאספו עולה החשד לפיו עיסא הותקף על ידי החשוד, שעה שזה דקר אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון. מספר צעירים ניסו להרחיק את החשוד ברצח ולמנוע ממנו להשלים את משימתו אולם כשעיסא התמוטט על הכביש , נכנס החשוד לרכב ודרס אותו בדרך להימלטות מהזירה.

מנתונים שנאספו עולה כי עיסה הינו הקורבן ה–27 שגילו מתחת ל-30, שנרצח מאז תחילת השנה במגזר הערבי. נזכיר כי במהלך הלילה שבין שישי לשבת נרצח ביריות ח'אלד עמר נ'אחש מנצרת . נ'אחש היה מוכר למשטרה מעבירות של אמצעי לחימה (אמל"ח) והוא היה פתוח עם סכסוכים לא מעטים חרף גילו הצעיר. במקרה האמור במשטרה בודקים עתה את הנסיבות לאירוע.