"אני דבקה בחפותי": אולה קרבצ'נקו, אותה רוב המדינה הספיקה להכיר כ"א"ק", שנחשדה והואשמה באופן פומבי ברצח של הנערה תאיר ראדה ז"ל בקצרין לפני כ-15 שנה, סבלה ועודנה סובלת מאיומים על חייה. לאחר סבב של ראיונות בתקשורת על מנת להסביר את הצד שלה בסיפור, ולקראת משפטו החוזר של האדם שהורשע ברצח שלוש פעמים, רומן זדורוב, פנתה היום (ראשון) קרבצ'נקו לראשונה לפרקליט המדינה הנכנס, עו"ד עמית איסמן במכתב מיוחד.

"(זו) קריאה דחופה שתשמע את קולי ותעשה מעשה שיסיים את סיוט חיי שנהרסו בצל פרשת זדורוב", כתבה. "היום דאגתי הראשית היא להחזיר את שמי, ששורבב בכוח על ידי גברים אלימים כמו בן זוגי לשעבר, א.ח שאנס והיכה אותי במשך השנים, שהודה, חתם על ההודאה ולא הוגש נגדו כתב אישום, והיום קם גבר אחר, אלים ועוצמתי שלדבריו 'נפלתי לידיו כפרי בשל' הוא עו"ד ירום הלוי, ובאמת מתייחס אלי כפרי ולא כאדם". קרבצ'נקו מתייחסת במילותיה לעורך דינו של זדורוב, ירום הלוי, שהאשים אותה פומבית פעמים רבות כמעורבת ישירה בפרשה ואף הציג אותה כרוצחת של ראדה.

"..פרי שיש לנגוס בו ולכלותו", המשיכה, "לאחוז בו, והוא, כלומר אני, נטול זכויות כלשהן. עבור מטרתו הוא מוכן לעבור קוים אדומים רבים ביניהם הוגנות, ולזלזל בכבודן של נשים נפגעות אונס (באמירות 'זה לא משנה גם אם יאנסו אותה מאה פעמים') ובכבודם של מתמודדי נפש שנלחמים בסטיגמות הקשות שדבקו בנו".

אילנה ראדה, א''ק (צילום: פלאש 90)
אילנה ראדה, א''ק (צילום: פלאש 90)

"למרות שירום הלוי אדם מפחיד, צועק, מאיים ומוציא את דיבתי ללא כבוד עצמי או בושה, אני דבקה בחפותי עד נשימתי האחרונה, ואף מקווה לעמוד על דוכן העדים במשפט החוזר ולהסיר מעליי סוף כל סוף את משקלו הכבד והבלתי אפשרי של החשד אחת ולתמיד", המשיכה.

"למרות שתלאות החיים חידדו את נחישותי ולא להיפך, אני חרדה לחיי", הוסיפה קרבצ'נקו. "אם יוחלט על אי קיומו של משפט חוזר באותה הנשימה שיוסר ממני החשד (המנהלי, יש לומר, ולא הקיים), מה שהיה אמור לקרות לפני שנים ולא נעשה. זה מחדל עצום ונורא. הרי, יקברו חיי לתמיד תחת צילו של אותו גבר אלים ואנס (א.ח)".

"ההחלטה להסיר מעלי את החשד חייבת להיות כבר היום, כהחלטה בלתי תלויה במשפטו של זדורוב או שינתן לי סיכוי לעמוד על חפותי במשפט החוזר כעדה. פעולה אחרת תהרוס אותי. וכבר הרסו והלמו בי מספיק. אני מבקשת: מספיק! אנא. אתה יכול בהחלטה אחת להחזיר את חיי ולשים לזה סוף", סיכמה את דבריה.

רומן זדורוב  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
רומן זדורוב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

כזכור, בחודש מאי האחרון שופט העליון הפורש חנן מלצר נעתר לבקשתו של זדורוב והורה לערוך לו משפט חוזר. הבקשה למשפט החוזר התבססה על מידע חדש לכאורה אותו הציג עורך דינו של זדורוב, עו"ד הלוי.