בעקבות חוסר זמן למעבר על חומר ראייתי נוסף: שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים החליטו היום (שני) לדחות את הדיון הבא במשפטו של יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, זאת לאחר פנייה של פרקליטות המדינה, שמתקשה לעמוד במסגרת הזמנים שהוקצבה לה על מנת לעבור על החומר הראייתי הנוסף בתיק 4000.

הופעותיו של עד התביעה המרכזי, מנכ"ל אתר וואלה! לשעבר, אילן ישועה, בבית המשפט, גילו בפני הפרקליטות וכן בפני סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר, שיחסי העבודה שלו עם פוליטיקאים נוספים היו דומים באופן מסויים לשיטת העבודה עם נתניהו שנחשדה כפלילית. על כן, ישנו קושי ראייתי להוכיח את סעיף האישום "היענות חריגה" בתיק 4000.

אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

סנגוריו של נתניהו ביקשו מבית המשפט לדרוש מהפרקליטות מעבר יסודי על החומרים שהוצאו מהטלפון הנייד של ישועה, ואף להוציא חומרים נוספים. בית המשפט נעתר לבקשה, והורה תחילה לפרקליטות המדינה לעבור על החומרים ולהביאם לבית המשפט. לאחר שהתברר שהמלאכה עורכת זמן רב, ביקשו בפרקליטות ארכה נוספת מבית המשפט, שנעתר לבקשתם, והחליט לדחות את הדיון הבא במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בעוד שבועיים, ל-19 ביולי.

"למען הסר ספק יובהר, כי ההארכה הנוספת המבוקשת כאן היא מצומצמת ומתוחמת מאוד ביחס להיקפן של תכתובות הדוא"ל עליהן נדרש צוות הפרקליטים המטפל בתיק לעבור באופן פרטני, וגם היא מחייבת מאמץ משמעותי וניכר", נכתב בבקשת הפרקליטות. 

"המאשימה מודעת לכך שהארכה המבוקשת על ידה תביא לביטולם של מספר דיונים נוספים, ואינה מקלה בכך ראש", נכתב עוד. "עם זאת, כפי שציין בית המשפט הנכבד עצמו בהחלטה שנתן, ההחלטה הנוגעת לאופן ביצוע החיפוש - בן ביחס למעבר פרטני על מאות אלפי תכתובות, הן ביחס לקביעה כי הגורמים שיעברו על החומרים יהיו הפרקליטים המטפלים דווקא - היא חריגה".