תופעת דמי החסות: אירוע נוסף של פגיעה בתשתיות על רקע תופעת "הפרוטקשן" התרחש הלילה (שלישי) בדרום, כאשר הפעם מדובר בבזיזת מעקות באתר אום בטין. קבלן תשתיות מהדרום מאשים את המשטרה על אוזלת יד ועל עצם העובדה שמתבצעות עבירות חמורות כאלה בנגב. 

"הבוקר עובדיי חברתנו הגיעו לאתר אום בטין בכדי לתאם את עבודות תאורה סולארית", סיפר הקבלן. "התברר שגנבו ובזזו את המעקות שוב פעם. מדובר בכ-50 מעקות בשטח של כמאות מטרים. דבר זה הנו בגדר ביזיון".

"אינני מצליח להבין איך משטרת ישראל ישנה טוב בלילה לנוכח כל מה שקורה ביישוב אום בטין ובכלל בפזורה הבדואית", הוסיף הקבלן, שתהה: "איך ייתכן שגונבים תשעה כלי צמ"ה פעמיים והמשטרה לא מפענחת? איך כלי צמ"ה של בדואים שנגנבו נמצאים וחזרים לבעליהם, בו בזמן שלנו הקבלנים היהודים אין פתרון ואין מענה? איך ייתכן שגונבים ובוזזים משכונות חדשות מעקות, גדרות ותמרורים לאור יום? הוגשו תלונות, ולצערנו הרב שום דבר לא טופל ולא מטופל. לצערנו הרב המדינה נכנסת להקפאת הליכים ולפשיטת רגל. ישנה אוזלת יד של המשטרה".

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה מנהלת מאבק נחוש ובלתי מתפשר בפשיעה החמורה באזור, ובפרט במחוללי הפשיעה, הבריונות והאלימות, באמצעות מגוון יחידות, כוחות ואמצעים משטרתיים. כל תלונה או דיווח המתקבלים במשטרה ומעלים חשד לביצוע עבירה פלילית מטופלים מיד, ביסודיות ובמקצועיות במטרה לסכל ולחקור מקרי פשיעה. במקביל המשטרה פועלת כל העת באופן יזום והתקפי נגד תופעות פשיעה שונות המטרידות ופוגעות בתושבי האזור, במישור הגלוי והסמוי, במטרה לאתר ולהעמיד לדין את מחוללי הפשיעה באשר הם".