חבר הכנסת לשעבר מהליכוד, יהודה גליק, החשוד בניסיון הברחת שב"ח לארץ, שוחרר היום (ראשון) בתום חקירתו בערבות של חמשת אלפים שקלים. השוהה הבלתי חוקי נעצר והועבר לכלא עופר. אתמול, עוכב גליק לחקירה בחשד שניסה להבריח פלסטיני ללא אשרת שהייה בארץ לתוך גבולותיה במחסום וולאג'ה הסמוך לירושלים.  

זאת לאחר, שבמהלך פעילות שגרתית של לוחמי מג"ב המוצבים במעבר יעל שבעוטף ירושלים, עצרו הלוחמים רכב לבדיקה. בתוך הרכב ישבו נהג ונוסע נוסף בתא הנוסעים האחורי. בבדיקה התגלה כי הנוסע הינו שוהה בלתי חוקי ללא אישורי כניסה לישראל. 

לטענת הפוליטיקאי לשעבר, שהיה ברכב עם אשתו, הוא זה שפנה לחייל מלכתחילה כדי שיבדוק את מסמכיו. עוד אמר שהוא ואשתו חזרו מאירוע באזור ואספו את הפלסטיני לאחר שטען בפניהם כי הוא מכפר וולאג'ה השכן ושיש לו אישורי שהייה בארץ. גליק נחקר בתחנת עטרות ושוחרר, ובהמשך המשטרה תחליט כיצד לנהוג בעניינו.

מהמשטרה נמסר: "במהלך פעילות שגרתית של לוחמי מג"ב המוצבים במעבר יעל שבעוטף ירושלים, עצרו הלוחמים רכב לבדיקה. בתוך הרכב ישבו נהג ונוסע נוסף בתא הנוסעים האחורי. בבדיקה התגלה כי הנוסע הינו שוהה בלתי חוקי ללא אישורי כניסה לישראל. כאשר הודיעו הלוחמים לנהג כי הוא מעוכב הוא החל להתפרע ולסרב לעיכוב. הנהג החשוד נעצר ויחד עם השוהה הבלתי חוקי הועברו לחקירה במשמר הגבול בסיומה הנהג החשוד שוחרר בערבות כספית והשוהה הבלתי חוקי הועבר למעצר בכלא עופר".

במשמר הגבול מסרו כי "הלוחמים פעלו באופן מקצועי וערכי כפי שמצופה מהם. במג"ב ימשיכו להילחם בעבירות השב"ח למיניהם".