גיורא זלץ, ראש מועצת הגליל העליון, שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ב-103FM וגרס כי הרכבים שנשרפו בחניון בית ההארחה "ורד הגליל" לפנות בוקר, הם חלק מתופעת דמי החסות הצוברת תאוצה בצפון. הוא הבהיר: "כולם צריכים לשים את הבעיה על השולחן עכשיו ומהר, אחרת המחיר שישלמו יהיה רב יותר".

זלץ ציין עוד כי הוא "חושש מאוד שכמו שמדינת ישראל לא קיימת באזורים שלמים בדרום הארץ, אני מאוד מפחד שזה מתחיל להגיע אלינו".

חשד להצתה במתחם הנופש "ורד הגליל". צילום: באדיבות אלי אשכנזי, וואלה!

לדבריו, היעדר המשילות באזורים בדרום הארץ מחלחלת צפונה: "האירועים כולם הם סביב גביית מדי החסות, אך זה כבר מזמן לא כנופיה אחת או שתיים אלא אירוע הרבה יותר גדול, לפעמים בין כנופיות".

"הם עושים זאת כדי לומר שהם כאן. בהקשר הזה אני לא חושב שיש כאן התרסה לאומנית, אך זה לא פחות חמור. תחושת הביטחון של תושבי אזור הגליל נפגעה מאוד, אנשים מפחדים", הוסיף.

לפנות בוקר, כאמור, חמישה כלי רכב נשרפו בחניון בית הארחה "ורד הגליל" שבגליל העליון. כוחות המשטרה הגיעו למקום, אספו ממצאים ופתחו בחקירת האירוע. מן החקירה הראשונה עלה החשד כי מדובר בהצתה. 

לפני כשבוע, משטרת מרחב כנרת פתחה בחקירה בעקבות ירי לעבר בית קפה באזור הגליל העליון. מדובר היה בבית קפה שנקרא על שמו של חלל צה"ל, נמרוד שגב, שנהרג במלחמת לבנון השנייה. בחקירת האירוע, טענו אנשי המסעדה כי מדובר בניסיון לגבות דמי חסות (פרוטקשן).

מוקדם יותר נעצרו שלושה תושבי הכפר טובא זנגריה בחשד שהפעילו חברת שמירה פיקטיבית, שגבתה דמי חסות (פרוטקשן) בסך של למעלה מ-11 מיליון ש"ח מעשרות בעלי עסקים בצפון הארץ. חקירת המשטרה החלה לאחר שהתברר כי לאחר שנתיים לאחר שסוכלה פעילותם של "חברות השמירה" שהופעלו על ידי עברינים תושבי הכפר טובא זנגריא, היא החלה שוב פעילות של גביית דמי חסות ברחבי הצפון.