בלשי הימ"ר וכוחות משטרה נוספים בסיוע בלשי יחידת "דרור" בשרות בתי הסוהר, פשטו הבוקר (שני) ועצרו 14 חשודים מרחבי הארץ בעבירות מין חמורות של פדופילים, לאחר ש"סוכנת סמויה" שהופעלה על ידי מחלק סוכנים בימ"ר ירושלים והצליחה במהלך החודשים האחרונים לאסוף ראיות כנגד 16 חשודים בשנות ה-20 ועד ה-60 לחייהם, בגין עבירות מין חמורות החל מהטרדה מינית וכלה בעבירות אינוס, כל אלו במרשתת. 

הבוקר נערך טקס במעמד המפקח הכללי של משטרת ישראל, רב ניצב יעקב שבתאי, ומפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן, במהלכו הוענקו תעודות הערכה לסוכנת ולמעורבים נוספים במאמץ.

"מדובר בהפעלה מיוחדת שמעבר לתרומתה למיגור עבריינות המין, היא בעלת חשיבות חברתית מהמעלה הראשונה. ר' הופעלה חמישה חודשים במהלכם הצליחה להפליל 16 חשודים בעבירות מין. כמשטרה אנו רואים באותם אלה שפוגעים מינית בקטינים ברשת כמפגעים לכל דבר ועניין. מי שמנצל את תמימותם של ילדים וגורם לצלקות שאין להן מרפא, סופו להיעצר ולעמוד לדין ועל כן אנו נמשיך להשקיע את מירב המשאבים והמוחות בכדי למגר את התופעה שלצערנו הולכת ומתרחבת", ציין המפכ"ל בטקס.

לפני מספר חודשים, החלה ה"סוכנת" את פעילותה תוך ליווי צמוד של מפעילה ואנשי מקצוע נוספים תוך שפעלה לאיתור פדופילים ברחבי המרשתת כנערה קטינה כבת 13, תלמידת כיתה ז׳. תוך זמן קצר החלה ה"סוכנת" לקבל פניות במרשתת מעשרות גברים ובהמשכם החלו החשודים בביצוע עבירות מין כאמור, לרבות מעשים מגונים ועבירת ניסיון אינוס.

במהלך ביצוע מעצרו של אחד מהחשודים, באחת משכונות העיר ירושלים, החלה במקום הפרת סדר תוך התקהלות של עשרות רבות של מתפרעים שהחלו ביידוי אבנים וחפצים לעבר כוחות המשטרה שנאלצו לפעול תוך שימוש באמצעים על מנת להשלים את משימתם. להפתעת בלשי המשטרה שביצעו את מעצרו, בביתו של החשוד מתנהל גן ילדים. החשודים הועברו לאחר מעצרם וחיפוש שנערך, לחקירה במשטרה ובמהלך היום יובאו לבית המשפט שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.